“Траплялося й гірше…”

КЛАС  УТІК З УРОКУ

  • Крок 1. Стабілізація психологічного стану
  • Крок 2. Педагогічне аналізування
  • Крок 3. З’ясування справжньої причини
  • Крок 4. Нормалізація ситуації
  • Реакція вчителя, від якого втекли
  • Зустріч учителя-предметника із класним керівником
  • Наступного дня
  • Наступного дня слід присвятити спілкуванню з дітьми перший урок. Для цього необхідно “відпросити” їх у вчителя предметника під пристойним приводом. Доцільно, наприклад, помінятися із цим педагогом уроками, адже практично завжди класний керівник викладає якусь дисципліну у своєму класі.
    Розмову з учнями не можна перетворювати на “розбір польотів”. Це швидше думки вголос, монолог здивованого класного керівника, який не вірить, що його вихованці здатні на такий божевільний вчинок. А чому божевільний? Тому, що вони пішли, не подумавши. Точніше, подумавши, але не про те. Не подумавши, що було б із учителем, якби на вулиці з кимось із них сталося нещастя…І цю фразу обов’язково слід прикріпити відповідною статтею Статуту школи, Законодавства про працю, Карного Кодексу.
    Добре діє прийом, що можна назвати так: “Дитина, я тебе розумію”. Він полягає в тому, що класний керівник починає розповідати учням, якими зазвичай є причини втікання класів з уроків. І чудова погода за вікном, і конфлікт із учителем, і страх перед контрольною… І що він, класний керівник, чудово розуміє: якщо з’являються такі причини, то за партою всидіти справді складно.
    З реакції дітей ви відразу здогадаєтеся про справжню причину втечі! Деякі вихованці завмруть, деякі почнуть переглядатися, інші не витримають і щось скажуть вголос. Необхідно помічати найменші зміни в настрої дітей і відразу на це реагувати, долучаючи їх до розмови.
    Зазначимо: ця розповідь обов’язково повинна ілюструватися замальовками з досвіду спілкування з попередніми вихованцями (“А от одного разу…”) і містити фрази, що стосуються тривоги педагога, батьків і незмінно – санкції щодо покарання – ні, не вихованців, а безвинного класного керівника!
    Після цього доцільно … погратися! Це може бути ділова гра. Наприклад, розігріймо ситуацію “Учень підбурює клас піти з уроку”. Тільки будьте уважними, не призначте “підбурювача” дійсного винуватця! Потім, залежно від розвитку подій, розігрують такі ситуації: “Учитель заходить до класу”, “Класний керівник доповідає завучеві про те, що сталося”. Добре було б провести дискусію (“А чи нам це було потрібно?”), “мозковий штурм” (“Що б сталося, якби цього не сталося?”). Трохи згодом (тижня зо два після події) доречним буде диспут – “Утеча з уроку на знак протесту (на природу; від контрольної): за і проти”.
    Необхідно надати учням можливість відчути себе в ролі батька, учителя-предметника, класного керівника, адміністратора. Ці ролі вони можуть виконувати послідовно або, відповідно до обраної класним керівником фрми взаємодії, спробувати себе в якійсь одній ролі.
    Необхідно, щоб діти почали говорити самі!
    Завершити розмову слід за допомогою методики “Незавершене речення”. Учням можна запропонувати продовжити (у письмовій формі) такі фрази:

    • “Якби я був учителем і зайшов у пустий клас, то я б…”;
    • “На місці класного керівника я б…”;
    • “Якби моя дитина втекла з уроку…”;
    • “Коли я йшов зі школи, то подумав про…”;
    • “У цій ситуації я пригадую…”

    По-перше, учні не спілкуватимуться між собою певний час, отже, дещо охолонуть, заспокояться після обговорення. По-друге, замисляться. Саме такий внутрішній стан вони мають “понести” на перерву й інші уроки.
    І обов’язково попередьте вчителя-предметника, щоб він не розпитував вихованців про те, що сталося, і вів свій урок як завжди.
    Залежно від проблем згодом слід запланувати серію індивідуальних бесід із дітьми.

    ЗНИК ЖУРНАЛ

Новини

Тренінгове заняття з учнями 8-Г класу на тему: “Вчимося долати бар’єри у спілкуванні”
04.04.2025

Підлітки пригадали все, що знають про спілкування, охоче брали участь у виконанні вправ, спрямованих на розвиток згуртування, освоєння техніки релаксації, саморегуляції під час виступу перед публікою, зміцнення впевненості в собі, підвищення власної значущості, виховання поваги і доброзичливості. Дякуємо студентці ЛДУБЖД, … Продовження

Вітаємо переможницю обласного етапу конкурсу ім.Т.Шевченка
02.04.2025

Сьогодні відбулося нагородження переможців Міжнародних конкурсів ім.П.Яцика та Т.Шевченка. Серед талановитої молоді – наша Вікторія Сенько (учителька Панько Г.П.), яка завоювала ПЕРШЕ місце в обласному етапі конкурсу ім.Т.Шевченка. Вітаємо Вікторію і Галину Павлівну із заслуженими нагородами. Бажаємо плідних успіхів та … Продовження

Проєкт “Міжшкільна STEAM лабораторія”
27.03.2025

Група наших учителів бере активну участь у проєкті “Міжшкільна STEAM лабораторія”. Проєкт реалізує молодіжний простір Lviv Open Lab з мережі “ТВОРИ!” спільно з ОСВІТА ЛЬВІВ та Центром професійного розвитку педагогічних працівників за підтримки UNICEF та фінансової підтримки Федерального міністерства економічного … Продовження

Фінал першого етапу Lviv School Quiz серед учнів 8-х класів
21.03.2025

Вітаємо переможців! 1 місце 8-А 2 місце: 8-Г 3 місце: 8-Д Представники цих команд увійдуть до збірної ліцею та змагатимуться на наступних етапах! Вітаємо учасників та бажаємо нових перемог! ​Lviv School Quiz — це інтелектуальна гра-конкурс, що проводиться серед школярів … Продовження

Районний етап змагань Ліги Т 2.0 (мікс) з волейболу
28.02.2025

Команда нашого ліцею на районному етапі змагань Ліги Т 2.0 (мікс) з волейболу! Наша команда продемонструвала силу, витривалість та командний дух, змагаючись із командами Ліцею № 17 та Ліцею № 48. Склад команди: – Дребот Василина – Кваснікевич Микола – … Продовження

Міжнародний день рідної мови
21.02.2025

21 лютого весь світ відзначає Міжнародний день рідної мови – свято, яке нагадує нам про цінність і красу рідного слова. Українська мова – це не лише засіб спілкування, а й душа нашого народу, його історія, культура та традиції. У нашому … Продовження

STEAM-тренінг для наших вчителів
20.02.2025

Сьогодні педагоги нашого ліцею взяли участь у тренінгу “Напрямки та перспективи сучасної STEAM-освіти” у Lviv Open Lab в рамках проєкту “Міжшкільна STEAM лабораторія”. Обговорювали інноваційні підходи до навчання Досліджували інтеграцію науки, технологій, інженерії, мистецтва та математики в освітній процес Отримали … Продовження