“Траплялося й гірше…”

КЛАС  УТІК З УРОКУ

  • Крок 1. Стабілізація психологічного стану
  • Крок 2. Педагогічне аналізування
  • Крок 3. З’ясування справжньої причини
  • Крок 4. Нормалізація ситуації
  • Ваші дії на цьому етапі випливатимуть із розуміння справжніх причин, що зумовили певну ситуацію. Так, у випадку втечі з уроку, якщо вчинок був насправді імпульсивним, клас заслуговує на покарання шляхом, наприклад, позбавлення привілеїв (який із привілеїв втратити – дискотеки, екскурсії та ін. – клас може обирати сам).
    У разі усвідомленого вибору має відбутися відверта розмова із класом і окремо з його лідерами (якщо саме вони були ініціаторами втечі). Можна розмірковувати про місце, що посідає навчання в системі життєвих пріоритетів вихованців, спираючись на узагальнені дані проведеної діагностики; про відповідальність і вибір – про те, що кожний вибір спричиняє певні наслідки, про які необхідно замислюватися. Для загострення дискусії рекомендуємо використовувати наведені далі прийоми.
    Сумнів. Це прийом внесення сумнівів щодо висловлених ідей. Він дозволяє відкидати слабкі, непродумані висловлювання, запобігати спробам демагогічних виступів. Можливі такі фрази ведучого: “Чи так це?”, “Це все?”, “Чи ви певні у вашій тезі?”, “Звучить якось бездоказово”.
    Проблематизація. Цей прийом полягає у пропозиції пояснити, обгрунтувати, довести висловлені твердження. Проблематизація, звісно, підвищує продуктивність, обгрунтованість висловлювань. Можливі такі фрази ведучого: “Обгрунтуйте вашу тезу”, “Що це все-таки означає?”, “Чому це так? Поясніть нам”.
    Альтернатива. Ведучий висуває й обгрунтовує тезу, твердження, що суперечить висловлюванням учасників обговорення, акцентуючи увагу на можливості іншої точки зору, протилежного підходу, іншої думки. Цей прийом тренує вміння різнобічно аналізувати проблеми.
    Доведення до абсурду. Використовуючи цей прийом, ведучий погоджується з висловленим твердженням, а потім робить із нього абсурдні висновки. У цій ситуації класний керівник легко може змінити її: “А якщо вчителі почнуть “тікати” з уроку? Уявіть, що всі вчителі школи разом кинули заняття заради цікавіших особистих справ”.
    Якщо втеча з уроку була протестом проти набридлого предмета (а отже, і вчителя) або проти конкретних дій певного педагога, то класний керівник має діяти обережно й продумано для урегулювання проблемної ситуації. У цьому випадку він виступає в ролі посередника, який налагоджує взаємини між класом і конкретним вчителем. Роботу слід вести одразу за двома напрямками: з’ясування позицій з боку учнів і з боку педагога, проти якого спрямований протест. Далі необхідно організувати спільне обговорення проблеми, метою якого буде знаходження компромісного розв’язання проблеми, досягнення консенсусу. У випадку якщо протест стосується саме вас як педагога або особистості чи якихось ваших дій, необхідно максимально абстрагуватися від ситуації, щоб ваше самолюбство не заважало об’єктивному аналізуванню події. З позиції відстороненого спостерігача максимально неупереджено проаналізуйте проблему, що виникла, відокремте “зерно від стерні” (зрозумійте, у чому ви дійсно праві, а що варто змінити – у собі як в особистості, у своїй професійній діяльності, у взаєминах із шкільними вихованцями). Тільки після самоаналізування ви будете готові до щирої розмови із класом і вироблення спільного оптимального розв’язання проблемної ситуації.
    Висновок. Алгоритм що ми розглянули, можна застосовувати й у разі виникнення інших нестандартних педагогічних ситуацій. Нагадаємо лише про відмінність педагогічного алгоритму від математичного: якщо в математиці алгоритм дає стовідсоткову гарантію результату, то в педагогіці, на жаль, не все є однозначним. Опановуючи будь-який педагогічний алгоритм, учитель повинен насамперед “пропустити його крізь себе” й застосувати по-своєму, творчо, щоразу звертаючись до своєї інтуїції та ставлячи собі запитання: “Чи доречно використовувати це тут і зараз?”

  • Реакція вчителя, від якого втекли
  • Зустріч учителя-предметника із класним керівником
  • Наступного дня

ЗНИК ЖУРНАЛ

Новини

Тренінгове заняття з учнями 8-Г класу на тему: “Вчимося долати бар’єри у спілкуванні”
04.04.2025

Підлітки пригадали все, що знають про спілкування, охоче брали участь у виконанні вправ, спрямованих на розвиток згуртування, освоєння техніки релаксації, саморегуляції під час виступу перед публікою, зміцнення впевненості в собі, підвищення власної значущості, виховання поваги і доброзичливості. Дякуємо студентці ЛДУБЖД, … Продовження

Вітаємо переможницю обласного етапу конкурсу ім.Т.Шевченка
02.04.2025

Сьогодні відбулося нагородження переможців Міжнародних конкурсів ім.П.Яцика та Т.Шевченка. Серед талановитої молоді – наша Вікторія Сенько (учителька Панько Г.П.), яка завоювала ПЕРШЕ місце в обласному етапі конкурсу ім.Т.Шевченка. Вітаємо Вікторію і Галину Павлівну із заслуженими нагородами. Бажаємо плідних успіхів та … Продовження

Проєкт “Міжшкільна STEAM лабораторія”
27.03.2025

Група наших учителів бере активну участь у проєкті “Міжшкільна STEAM лабораторія”. Проєкт реалізує молодіжний простір Lviv Open Lab з мережі “ТВОРИ!” спільно з ОСВІТА ЛЬВІВ та Центром професійного розвитку педагогічних працівників за підтримки UNICEF та фінансової підтримки Федерального міністерства економічного … Продовження

Фінал першого етапу Lviv School Quiz серед учнів 8-х класів
21.03.2025

Вітаємо переможців! 1 місце 8-А 2 місце: 8-Г 3 місце: 8-Д Представники цих команд увійдуть до збірної ліцею та змагатимуться на наступних етапах! Вітаємо учасників та бажаємо нових перемог! ​Lviv School Quiz — це інтелектуальна гра-конкурс, що проводиться серед школярів … Продовження

Районний етап змагань Ліги Т 2.0 (мікс) з волейболу
28.02.2025

Команда нашого ліцею на районному етапі змагань Ліги Т 2.0 (мікс) з волейболу! Наша команда продемонструвала силу, витривалість та командний дух, змагаючись із командами Ліцею № 17 та Ліцею № 48. Склад команди: – Дребот Василина – Кваснікевич Микола – … Продовження

Міжнародний день рідної мови
21.02.2025

21 лютого весь світ відзначає Міжнародний день рідної мови – свято, яке нагадує нам про цінність і красу рідного слова. Українська мова – це не лише засіб спілкування, а й душа нашого народу, його історія, культура та традиції. У нашому … Продовження

STEAM-тренінг для наших вчителів
20.02.2025

Сьогодні педагоги нашого ліцею взяли участь у тренінгу “Напрямки та перспективи сучасної STEAM-освіти” у Lviv Open Lab в рамках проєкту “Міжшкільна STEAM лабораторія”. Обговорювали інноваційні підходи до навчання Досліджували інтеграцію науки, технологій, інженерії, мистецтва та математики в освітній процес Отримали … Продовження