КЛАС УТІК З УРОКУ
- Крок 1. Стабілізація психологічного стану
- Крок 2. Педагогічне аналізування
- Крок 3. З’ясування справжньої причини
- Крок 4. Нормалізація ситуації
- Реакція вчителя, від якого втекли
- Зустріч учителя-предметника із класним керівником
- Наступного дня
У випадку втечі з уроку ви можете озвучити ваш здогад, якщо процес “сканування”, за вашими відчуттями, виявився вдалим (а це вам завжди підкаже внутрішній стан: коли знайдено розгадку – усередині все радіє: “Еврика!”). Цей варіант здебільшого є безпрограшним – з істиною сперечатися складно.
У разі якщо ви не певні щодо правильності своїх здогадів, можна поговорити з усім класом або з його лідерами, щоб з’ясувати ситуацію. Під час розмови важливо діяти відкрито, прямо, з позиції “ми – рівні суб’єкти освітнього процесу й певною мірою відповідаємо за результати свого вибору”. Проводити бесіду краще в нетрадиційній обстановці – або в кабінеті психологічного розвантаження, або у звичному класі з інакше вибудуваним інтер’єром (столи розташовані півколом або колом; інше освітлення та ін.). Це потрібно для того, щоб створити особливий психологічний клімат, що сприятиме відвертості й розкутості ваших вихованців.
Також можна використовувати методи педагогічної діагностики (анкетування, тестування) для дослідження, наприклад, навчальної мотивації школярів, для виявлення ставлення до певного навчального предмета або конкретного педагога. У будь-якому разі діагностику слід проводити професійно, використовуючи апробовані або грамотно складені методики, винятково за згодою вихованців.
Спектр педагогічних дій класного керівника на цьому етапі є надзвичайно широким і залежить від багатьох факторів, насамперед – від професіоналізму, фантазії, рівня творчості конкретного педагога, від взаємин із вихованцями. Якомусь педагогові варто лише перекинутися бігцем кількома фразами із неформальними лідерами класу – і він відразу зрозуміє, у чому справа.
ЗНИК ЖУРНАЛ