КЛАС УТІК З УРОКУ
- Крок 1. Стабілізація психологічного стану
- Крок 2. Педагогічне аналізування
- Крок 3. З’ясування справжньої причини
- Крок 4. Нормалізація ситуації
- Реакція вчителя, від якого втекли
- Зустріч учителя-предметника із класним керівником
- Наступного дня
Не поспішайте одразу з’ясовувати справжню причину інциденту, що стався, – ви маєте можливість потренувати свою педагогічну інтуїцію, розвинути навички емпатії, здібності до співпереживання. Поставте себе на місце своїх вихованців, програйте ситуацію з їх позиції. спробуйте ідентифікувати себе з конкретними учнями, насамперед – найяскравішими особистостями, які мають у класі авторитет (саме вони найбільшою мірою впливають на той або інший перебіг подій у класі). Зіграйте ролі ролі формального або неформального лідера (лідерів): наслідуйте їх манеру мовлення, поведінки; програйте можливі роздуми; уявіть сімейну ситуацію тієї або іншої дитини. спробуйте здогадатися, що спричинило проблемну ситуацію.
У випадку втечі з уроку причин може виявитися безліч… Це може бути спонтанний, імпульсивний учинок: дітей зацікавив новий фільм (або якась приваблива подія); хтось із вихованців висунув ідею, і під впливом емоцій, не замислюючись про наслідки, клас… “полетів” з уроку. Це може бути усвідомлений, зважений вибір (лідера або лідерів класу чи всього класу) – перевага привабливішої альтернативи звичному уроку. І, нарешті, найскладніший варіант – це може бути протест, усвідомлений або неусвідомлений, проти набридлого предмета, а отже, і вчителя, який не зміг зацікавити учнів своїм предметом; проти конкретних дій певного педагога. Най-найскладніший варіант – якщо протест спрямовано проти вас як професіонала та/або особистості, проти ваших дій… Прислухайтеся до своєї інтуїції, спробуйте здогадатися!
Паралельно із цим (але не раніше!) можна підключити педагогічне мислення й проаналізувати деталі ситуації, а також визначити стратегію, виробивши орієнтовний (життя обов’язково внесе корективи) план подальших дій.
ЗНИК ЖУРНАЛ