КЛАС УТІК З УРОКУ
Крок 1. Стабілізація психологічного стану
У складній, неоднозначній педагогічній ситуації педагогові, перш ніж удатися до якихось дій, необхідно нормалізувати свій емоційний стан, сформувати філософське ставлення до проблеми, що виникла. Тут допоможуть відомі психотерапевтичні прийоми (зробити 10 вдихів – 10 видихів, долічити до 10), що грунтуються на взаємозв’язку фізіологічних механізмів людини й психічних процесів: зокрема, нормалізація дихання допомагає відновити збалансований стан. Можна виконати вправу “Прес” із системи Н. Роджерс (учитель уявляє усередині себе, на рівні грудей, потужний прес, що рухається зверху вниз,немовби виштовхуючи негативні емоції, що виникають, і пов’язане з ними внутрішнє напруження). Виконуючи цю вправу, важливо досягти виразного відчуття важкості внутрішнього преса, що немовби виштовхує вниз небажані негативні емоції й енергію.
Також можна вольовим зусиллям повернути свої почуття на 180° – і, замість почуття прикрості, що пригнічує, безконтрольності ситуації, спробувати відчуття радість від того, що з вашими вихованцями нічого страшного не сталося: усі живі та здорові. Ще одним корисним почуттям, що можна викликати у собі, – є почуття подяки: подумайте, адже саме вашим бешкетникам ви маєте нагоду виробити стійке філософське ставлення до життя, а також повправлятися у позитивному сприйнятті проблеми, що виникла (знайти позитивне у будь-якій ситуації, навіть у разі програшу – справжнє мистецтво!..). Крім того, у вас з’явився безцінний засіб педагогічної діагностики – зворотний зв’язок (ще один привід для радості!..).
Після того як ви нормалізували свій емоційний стан, можна робити наступний крок.
- Крок 2. Педагогічне аналізування
- Крок 3. З’ясування справжньої причини
- Крок 4. Нормалізація ситуації
- Реакція вчителя, від якого втекли
- Зустріч учителя-предметника із класним керівником
- Наступного дня
ЗНИК ЖУРНАЛ