Якщо виникає нестандартна педагогічна ситуація (клас утік з уроку або зник класний журнал), у педагога часто виникає спокуслива ідея розв’язати проблему за допомогою сили. Спробуймо зупинити диктатора в собі й пошукаймо альтернативних способів. На конкретних прикладах (клас утік з уроку й зник класний журнал) розглянемо можливий алгоритм дій класного керівництва з оптимального розв’язання нестандартних педагогічних ситуацій.
КЛАС УТІК З УРОКУ
- Крок 1. Стабілізація психологічного стану
- Крок 2. Педагогічне аналізування
- Крок 3. З’ясування справжньої причини
- Крок 4. Нормалізація ситуації
- Реакція вчителя, від якого втекли
- Зустріч учителя-предметника із класним керівником
- Наступного дня
ЗНИК ЖУРНАЛ
Наведемо кілька маленьких правил своєрідної “техніки безпеки”. Вона грунтується на простих принципах – перевіряй і довіряй.
(Використано матеріали навчального видання з серії “Золота педагогічна скарбниця” – О.М.Ворожейкіна. 100 цікавих ідей для проведення уроку. -Х.: Вид. група “Основа”, 2011.)