? Постійно пам’ятай про те, що учень, який сидить у класі перед тобою, – особистість, яку ти повинен навчати.
? Визнач для себе кілька важливих моментів, а потім неухильно їх виконуй:
- починай урок завжди вчасно;
- завжди будь готовим до уроку, чого б це тобі не коштувало;
- приходь у клас хоча б за 15 хвилин до дзвінка, щоб устигнути перевірити стан кабінету, готовність дошки, учнів; зробити записи в журналі; відповісти на можливі запитання учнів; самому щось сказати та ін.;
- обов’язково записуй на дошці тему уроку й домашнє завдання, простеж, щоб усі учні записали його в щоденники.
? Учися розподіляти увагу, щоб на будь-якому етапі уроку утримувати в полі зору весь клас, устигнути запитати учня, якщо він відволікається або розмірковує про своє.
? Не зневажай записами на дошці, навіть простенькими кресленнями, малюнками, тому що учень, яким би неуважним він не був, обов’язково перепише з дошки в зошит.
? У будь-який спосіб домагайся уваги учнів на уроці:
- цікавим поясненням, досвідом, запитанням (працює мимовільна увага);
- коментуванням розв’язування завдання з місця, без запису на дошці;
- уміло застосовуй на уроці слово “Увага!”, але не зловживай ним.
Учням потрібно обов’язково спочатку сказати, яку важливу роль на уроці відіграє це слово: якщо вчитель вимовив: “Увага!” – отже, учень повинен зосередити увагу на вчителеві, чим би він не займався до цього.
? Не бійся вчитися у своїх колег та учнів, не семінарах та курсах, за книгами і журналами Не жалій себе!
? Відвідуй уроки своїх колег, особливо в тих класах, де справи найгірші. Ти знайдеш відповіді на багато питань, що турбують тебе.
? Візьми собі за правило: до підготовки кожного уроку ставитися творчо, вносити в кожний родзинку. Не так уже це й важко,варто тільки виявити бажання. Психологічні дослідження свідчать, що причаровувати серця можуть тількі ті вчителі, які працюють творчо й із захопленням. Творчість учителя повинна бути постійною, щоденною, невичерпною. І це не подвиг, а норма педагогічної праці.
? Докладно розроби конспекти одного або кількох уроків. Нехай вони відрізнятимуться від звичайних: формою уроку, методами, насиченістю, цікавою інформацією, дослідами тощо.
? Не жалкуй часу на написання гарного докладного конспекту уроку: у майбутньому заощадиш багато часу.
? Працюючи над конспектом, використай свої позначення. Наприклад, червоним кольором записуй тему уроку, питання до учнів; зеленим – записи за дослідами і демонстраціями; умовними позначками – те, що необхідно продиктувати учням, що зафіксувати на дошці, та ін.
? Запам’ятай: “Обіцяв – зроби!”
? Готуючись до уроку, краще розв’язувати завдання на окремих картках, причому завдання з одного задачника – на картках одного кольору, з підручника – на картках інших кольорів (різнокольорові картки виготуй із обкладинок старих зошитів). Так створиться гарна картотека – розв’язник. Це дуже зручно.
? Обов’язково виписуй методичні журнали й газети, і відразу почни вести картотеку статей.
? Готуючись до кожного уроку, визнач мінімальний набір найголовніших запитань і понять, тримай їх у полі зору учнів весь урок. Аналогічно в кожній темі визнач основні поняття й багаторазово їх повторюй протягом усієї теми.
? Використай на уроках принцип Ходжі Насреддіна: “Нехай ті, які знають, розкажуть тим, які не знають”.