? Приходь у кабінет трохи раніше дзвінка. Переконайся, чи все готово до уроку, чи чиста дошка, чи підготовлені технічні засоби навчання (комп’ютер, мультимедійна дошка), наочні посібники. Заходь у клас останнім. Привчи учнів до того, щоб вони вітали тебе організовано. Оглянь клас, обов’язково – недисциплінованих. Намагайся продемонструвати учням красу і привабливість організованого початку уроку, але прагни до того, щоб на це щоразу витрачалося все менше і менше часу.
? Не гай марно час на пошуки сторінок свого предмета в класному журналі: її можна приготувати на перерві.
? Починай урок енергійно. Не став учням запитання: “Хто не виконав домашнього завдання?” Це привчає до думки, ніби невиконання завдань для вчителя – справа неминуча. Необхідно проводити урок так, щоб кожен учень постійно був зайнятий справою. Пам’ятай: паузи, повільність, байдикування – знищувачі дисципліни.
? Захоплюй учнів цікавим змістом матеріалу, створенням проблемних ситуацій, розумовим напруженням.
? Контролюй темп уроку, допомагай слабким повірити в свої сили. Тримай у полі зору весь клас. Особливо стеж за тими, у кого увага нестійка, хто відволікається. Запобігай спробам порушити робочий порядок.
? Звертайся з проханням і запитаннями дещо частіше до тих учнів, які можуть зайнятися на уроці сторонньою справою.
? Мотивуючи оцінки знань учнів, додай своїм словам ділового і зацікавленого характеру.
? Зверни увагу учня на те, над чим йому слід попрацювати, щоб заслужити на вищу оцінку.
? Завершуй урок спільною оцінкою роботи класу та окремих учнів. Хай учнів відчують задоволення від результатів своєї праці. Намагайся відзначити позитивне в роботі недисциплінованих школярів, але не роби це дуже часто і за їх незначні зусилля.
? Завершуй урок із дзвінком.
? Нагадай учням про обов’язки чергового.
? Стримуйся від зайвих зауважень.
? Організовуючи учнів, намагайся обходитися без допомоги інших.
Пам’ятай: налагодження дисципліни за допомогою чужого авторитету не принесе тобі користі, а швидше зашкодить. Краще звернися за підтримкою до класу.