? Пропонується задача, що розв’язується тільки з опорою на життєвий досвід учнів, на їх дотепність і кмітливість.
? Дається задача на тренування пам’яті, спостережливість, пошук закономірностей – із матеріалу, який учні добре засвоїли.
? На дошці записані рівняння і відповіді до них, серед яких є як правильні, так і неправильні. Пропонується їх перевірити.
? На дошці записане розв’язання якоїсь вправи чи задачі з помилками, що є традиційними і часто зустрічаються. Пропонується перевірити кожний логічний хід розв’язання. Учитель прагне отримати найповніше обгрунтування критичних зауважень учнів.
? Дається звичайна традиційна задача із традиційним розв’язанням. Пропонується знайти коротке, раціональне розв’язання.
? На дошці малюнок – до складної задачі, методом “мозкового штурму” здійснюється пошук її розв’язання.
? На столі в кожного учня лежить чистий аркуш паперу. Пояснивши тему уроку, вчитель повідомляє, що наприкінці року з деяких питань, що розглядались на уроці, буде проведено перевірну роботу на 15 хвилин.
? Урок починається з читання по реченню заданого для самостійного вивчення параграфа й колективного обговорення змісту. Учні відповідями на запитання вчителя доводять глибину вивчення теми. Якщо виникають проблеми, то відповідають консультанти з цієї теми (консультантів, зазвичай двох учнів, учитель призначає на попередньому уроці).
? На дошці записані запитання, відповіді на які допоможуть зрозуміти ключові моменти доведення найскладнішої для учнів теми і краще її запам’ятати.
? Обговорюються різні засоби розв’язання задачі, що була задана на попередньому уроці. Така задача повинна бути незвичайною, цікавою, але водночас доступною для всіх учнів.
? Якщо додому було задано написати твір-казку або скласти кросворд, то доцільно розпочинати урок із розглядання найвдаліших робіт.
? Розв’язується деяка проблема, яка ще не обговорювалась у класі. Учні накреслюють план пошуку її розв’язання.