Поради молодому вчителеві і не тільки…

Необхідно:

  • - любити свою роботу й учнів, яких вам довірили навчати й виховувати;
  • - не дискредитувати свій авторитет – він повинен бути незаперечним;
  • - посміхатися, особливо працюючи зі слабкими учнями;
  • - постійно стежити за своїм мовленням;
  • - бути добрим, але не добреньким; вимогливим і чесним щодо всіх учнів;
  • - постійно дізнаватись щось нове із книг, журналів, телебачення, Інтернету; якнайбільше розповідати учням на уроці, не  боючись, що вони не зрозуміють;
  • - крім традиційних форм роботи, використовувати сучасні технології, не забуваючи про досвід учителів-новаторів, ноу-хау в роботі;
  • - працювати під гаслом “Класна робота в зошиті учня не повинна мати помилок”;
  • - розвивати в собі важливу якість – вислуховувати учня до кінця, не підказуючи, не підводячи учня до правильної відповіді підказками;
  • - не давати учням контрольних робіт, знаючи, що половина класу не впорається;
  • - не демонструвати свою любов до окремих учнів;
  • - пробачати витівки, не нагадувати наступного дня учневі про те, що трапилося;
  • - нічого не забувати, щоб діти не могли сказати: “А Марія Іванівна забула”;
  • - у жодному разі не висловлюватися про колег погано, не критикувати їх у присутності учнів;
  • - співпрацювати із батьками як помічниками у роботі, не скаржитися їм принагідно на їх дітей;
  • - одягатися ошатно, зі смаком, частіше змінювати робочий костюм;
  • - намагатися працювати без негативних оцінок, адже такі оцінки вчитель ставить самому собі за невміння навчити;
  • - не боятися брати участь у різноманітних конкурсах;
  • - знати, чого вчити та як найкраще вчити;
  • - завжди відстоювати своїх дітей, а не сварити їх привселюдно – це ваші діти, а ви – їхня шкільна мама;
  • - ніколи не дозволяти дітям пліткувати про батьків, і самому також не сварити батьків при дітях;
  • - пам’ятати, що кожний з учнів – це унікальна й неповторна особистість;
  • - не забувати, що учень – не “чистий аркуш паперу”, а особистість, яка має власний життєвий досвід, свої погляди й особистий досвід у вигляді емоцій, почуттів, переживань.

Слід навчитися:

  • - варіювати голосом, берегти і намагатися не напружувати його;
  • - обирати ті форми роботи, що допомагають досягти результату на уроці, а для цього потрібно відмінно знати методики викладання предмета;
  • - розв’язувати будь-яку складну ситуацію;
  • - на уроці працювати зі слабкими й сильними учнями;
  • - працювати над мовленнєвими помилками учнів не тільки на уроці, але й поза ним;
  • - детально продумувати урок, але акцентувати увагу учнів не тільки на уроці, але й поза ним;
  • - детально продумувати урок, але акцентувати увагу учнів на головному, тобто на тому, чого ви повинні навчити їх;
  • - використовувати картки там, де вони доречні, а не під час фронтальної роботи із класом, де можуть і повинні брати усі учні;
  • - берегти час на уроці;
  • - організовувати урок у такий спосіб, щоб учні сказали: “Як швидко минув урок!”

Важливі моменти для виконання на “автоматі”

  • - Починати урок завжди вчасно.
  • - Завжди бути готовим до уроку.
  • - Приходити до класу хоча б за 15 хв до дзвінка, щоб перевірити стан кабінету, готовність дошки, учнів, зробити записи в журналі, відповісти на можливі запитання учнів та ін.
  • - Обов’язково записувати на дошці тему уроку й домашнє завдання; стежити, щоб усі учні записали домашнє завдання до щоденників.
  • - Розподіляти увагу в такий спосіб, щоб на будь-якому етапі уроку тримати в полі зору весь клас, запитуючи учня, якщо він відволікається або розмірковує про щось особисте.
  • - Не зневажати записами на дошці, навіть нескладними кресленнями, малюнками, адже учень, яким би неуважним він не був, обов’язково перепише з дошки до зошита.

Самоосвіта

  • - Не боятися вчитися у своїх колег, в учнів, на семінарах і курсах, із книжок та журналів.
  • - Відвідувати уроки своїх колег, особливо в тих класах, де справи кепські. У такий спосіб, можна знайти відповіді на багато нагальних запитань.

Підготовка до уроку

  • - Готуватися до кожного уроку творчо, придумуючи щоразу щось цікаве.
  • - Докладно розробити конспект одного або декількох уроків. Нехай вони відрізнятимуться від звичайних уроків за формою, методами, насиченістю, цікавою інформацією, дослідами тощо.
  • - Готуючись до уроку, краще розв’язувати всі завдання на окремих картках; причому завдання з одного підручника – на картках одного кольору, з посібника – на картках іншого кольору. У такий спосіб створюється корисна картотека – розв’язник.
  • - Обов’язково передплачувати методичні журнали й газети, вести картотеку статей.
  • - Готуючись до кожного уроку, визначити мінімальну добірку основних запитань, понять і тримати їх у полі зору учнів протягом усього уроку. Аналогічно в кожній темі визначити основні поняття, багаторазово їх повторювати впродовж усієї теми.
  • - Застосовувати на уроках принцип “Нехай ті, хто знають, розкажуть тим, хто не знають”.
  • - Робочий кабінет повинен бути естетично оформлений, але не в яскраві кольори. У кабінеті вчитель повинен усе мати попідруч, щоб не займатися пошуком перед уроками або під час їх проведення. Це значно полегшує учителеві роботу з учнями

(Використано матеріали навчального видання з серії “Золота педагогічна скарбниця” – О.М.Ворожейкіна. 100 цікавих ідей для проведення уроку. -Х.: Вид. група “Основа”, 2011.)

Новини

П’ятий відкритий марафон з української мови
12.01.2025

Закінчився п’ятий відкритий марафон з української мови, організатором якого був “Інститут модернізації змісту освіти”. Марафон тривав з 15 листопада по 08 грудня 2024 року. Усі чотири етапи подолали учениці 10-В класу Грищук Софія та Темник Василина ( учитель Панько Г.П). … Продовження

Святкова педагогічна рада з нагоди Різдва Христового
06.01.2025

Педагогічна рада в Ліцеї №2 ЛМР була особливою — сповненою святкового настрою, роздумів та приємних моментів! На порядку денному: Викладання предметів у початковій школі Претенденти на нагородження Академічна доброчесність Успішність учнів протягом семестру Після обговорення важливих питань завершили раду дзвінкою … Продовження

Звіт учнівського самоврядування Ліцею №2 ЛМР за І семестр 2024 року
02.01.2025

Перший семестр 2024 року став для нас часом неймовірних досягнень та нових звершень! – 37 активних учасників команди провели: 20+ зборів; 10+ заходів, з яких 4 були масовими. – 27+ годин підготовки зробили шкільне життя яскравішим та цікавішим. – Наші … Продовження

ДОБРІ СПРАВИ ГРІЮТЬ НАЙСИЛЬНІШЕ! ПРО ВОЛОНТЕРСТВО У ЛІЦЕЇ
01.01.2025

Волонтерство у ліцеї: Вдячність за підтримку наших захисників Дорогі учасники волонтерського руху ліцею! Ми щиро вдячні кожному з вас за вашу активну участь у волонтерських ініціативах, які підтримують наших захисників на передовій. Ваші зусилля неоціненно важливі, і кожен ваш крок … Продовження

Практичне заняття з атестації педпрацівників
30.12.2024

Атестація педагогічних працівників — це важливий процес, спрямований на оцінювання їхньої діяльності та підвищення професійної майстерності. На практичному занятті педагоги Ліцею №2 ознайомилися з платформою «Єдина атестаційна система», яка дозволяє: – оптимізувати процес атестації; – перевести документообіг в електронний формат; … Продовження

Наші учні у десятці найкращих учасників всеукраїнської олімпіади КІТ з математики
27.12.2024

Цього року чотири учениці нашого ліцею увійшли до десятки найкращих учасників всеукраїнської олімпіади КІТ з математики та потрапили до фіналу! За результатами кінцевого етапу олімпіади наші учні посіли: – Іськів Христина – 4 місце (вчитель Шувар В. В.) – Темник … Продовження

Вітаємо нашу вчительку з перемогою у програмі “Освітня премія Львова”
24.12.2024

Наша креативна учителька української мови та літератури, Ілона Івахів , стала справжньою зіркою Програми “Освітня премія Львова”! Увійти до 10-ки кращих педагогів Львова у категорії серед учителів – це не лише визнання, а й доказ її невтомної праці, творчості та … Продовження