Технологія проблемного навчання

Концептуальні положення технології проблемного навчання (за Дж. Дьюї)

  1. Дитина в онтогенезі повторює шлях людства в пізнанні.
  2. Дитина, як активний суб’єкт навчання, засвоює матеріал не просто слухаючи чи сприймаючи органами чуття, а для задоволення потреб у знаннях, які виникли у неї.
  3. Умовами успішності навчання є:
  4. - проблематизація навчального матеріалу (знання – діти здивовані та зацікавленні);
    - активність дитини (знання повинні засвоюватися із задоволенням);
    - зв’язок навчання з життям дитини, грою, працею.

Цілі та завдання проблемного навчання:

  • - набуття знань, умінь, навичок;
  • - засвоєння засобів самостійної діяльності;
  • - розвиток пізнавальних і творчих здібностей.

Під час проблемного навчання вчитель не повідомляє знання в готовому вигляді, а ставить перед учнем завдання (проблему), зацікавлює його, викликає в нього бажання знайти спосіб її розв’язання.

Методичні прийоми, які використовуються вчителем для створення проблемних ситуацій:

  • - учитель підводить учнів до суперечності й пропонує їм самостійно знайти спосіб її вирішення;
  • - зіштовхує протиріччя практичної діяльності;
  • - викладає різні точки зору з одного і того ж питання;
  • - спонукає учнів робити порівняння, узагальнення, висновки з ситуацій, співставляти факти;
  • - ставить конкретні запитання (на узагальнення, обгрунтування, конкретизацію. логіку мислення);
  • - визначає проблемні теоретичні і практичні завдання (наприклад, частково-пошукові або дослідницькі);
  • - ставить дослідницькі завдання (наприклад, з недостатніми або надлишковими даними, з суперечливими даними, свідомо допускаючи помилки тощо).

Дослідницька діяльність є в повній мірі самостійним пошуком учнем розв’язання проблеми.
Технологія проблемного навчання сприяє не тільки набуттю учнями необхідної системи знань, умінь та навичок, але й досягненню високого рівня їх розумового розвитку, формування в них здатності до самостійного оволодіння знань шляхом власної творчої діяльності, розвиває інтерес до навчальної праці; забезпечує грунтовні результати навчання.

Новини

Міжнародний день рідної мови
21.02.2025

21 лютого весь світ відзначає Міжнародний день рідної мови – свято, яке нагадує нам про цінність і красу рідного слова. Українська мова – це не лише засіб спілкування, а й душа нашого народу, його історія, культура та традиції. У нашому … Продовження

STEAM-тренінг для наших вчителів
20.02.2025

Сьогодні педагоги нашого ліцею взяли участь у тренінгу “Напрямки та перспективи сучасної STEAM-освіти” у Lviv Open Lab. Обговорювали інноваційні підходи до навчання Досліджували інтеграцію науки, технологій, інженерії, мистецтва та математики в освітній процес Отримали корисні інструменти для розвитку критичного мислення … Продовження

День пам’яті Героїв Небесної Сотні

20 лютого Україна вшановує пам’ять Героїв Небесної Сотні – людей, які віддали своє життя за свободу та гідність під час Революції Гідності 2013-2014 років. Це день, коли ми згадуємо подвиг звичайних українців, які стали символом незламності, честі та любові до … Продовження

Командна гра “Діалоги про мир”
18.02.2025

Завдяки Вікторії Юрчук та ГО «СТАН», у рамках проєкту «Молоді амбасадори та амбасадорки розмаїття», для учнів 10-х класів відбулися захопливі командні ігри “Діалоги про мир”. Головна мета — показати, що діалог є ключовим інструментом у побудові гармонійних суспільних відносин та … Продовження

Літературний вечір «Пісні мої, що сповнені любові…»
12.02.2025

12 лютого 2025 року у ліцеї відбувся літературний вечір «Пісні мої, що сповнені любові…». Учні здійснили подорож у Країну поезії, де живуть дивовижні вірші видатного англійського поета доби Відродження Вільяма Шекспіра. Гостя нашого заходу – поетеса, композиторка, сценаристка Ілона ВЕРХІВСЬКА-ЕЛЬТЕК, … Продовження

Заняття учителів з психологом на тему: “Особливості комунікації з ветеранами війни. Травма та її наслідки для психічного здоров’я”
06.02.2025

Сьогодні у ліцеї відбулося важливе заняття, присвячене розумінню психологічних аспектів комунікації з ветеранами війни. Ділилися знаннями про те, як підтримувати наших захисників, усвідомлювати наслідки травми та дбати про психічне здоров’я в суспільстві. Дякуємо психологу ліцею Л.Гроховській за професійну подачу матеріалу, … Продовження

Участь у програмі Leave No One Behind Partnership
26.01.2025

Вітаємо наших учителів інформатики Телюк Галину та Караваєва Кирила з успішним завершенням навчання в УКУ за програмою Leave No One Behind Partnership. Учителі отримали цінні та унікальні знання з викладання STEM-освіти, робототехніки та програмування, щоб змінювати якість навчання на краще. … Продовження