Технологія проблемного навчання

Концептуальні положення технології проблемного навчання (за Дж. Дьюї)

  1. Дитина в онтогенезі повторює шлях людства в пізнанні.
  2. Дитина, як активний суб’єкт навчання, засвоює матеріал не просто слухаючи чи сприймаючи органами чуття, а для задоволення потреб у знаннях, які виникли у неї.
  3. Умовами успішності навчання є:
  4. - проблематизація навчального матеріалу (знання – діти здивовані та зацікавленні);
    - активність дитини (знання повинні засвоюватися із задоволенням);
    - зв’язок навчання з життям дитини, грою, працею.

Цілі та завдання проблемного навчання:

  • - набуття знань, умінь, навичок;
  • - засвоєння засобів самостійної діяльності;
  • - розвиток пізнавальних і творчих здібностей.

Під час проблемного навчання вчитель не повідомляє знання в готовому вигляді, а ставить перед учнем завдання (проблему), зацікавлює його, викликає в нього бажання знайти спосіб її розв’язання.

Методичні прийоми, які використовуються вчителем для створення проблемних ситуацій:

  • - учитель підводить учнів до суперечності й пропонує їм самостійно знайти спосіб її вирішення;
  • - зіштовхує протиріччя практичної діяльності;
  • - викладає різні точки зору з одного і того ж питання;
  • - спонукає учнів робити порівняння, узагальнення, висновки з ситуацій, співставляти факти;
  • - ставить конкретні запитання (на узагальнення, обгрунтування, конкретизацію. логіку мислення);
  • - визначає проблемні теоретичні і практичні завдання (наприклад, частково-пошукові або дослідницькі);
  • - ставить дослідницькі завдання (наприклад, з недостатніми або надлишковими даними, з суперечливими даними, свідомо допускаючи помилки тощо).

Дослідницька діяльність є в повній мірі самостійним пошуком учнем розв’язання проблеми.
Технологія проблемного навчання сприяє не тільки набуттю учнями необхідної системи знань, умінь та навичок, але й досягненню високого рівня їх розумового розвитку, формування в них здатності до самостійного оволодіння знань шляхом власної творчої діяльності, розвиває інтерес до навчальної праці; забезпечує грунтовні результати навчання.

Новини

Участь у програмі Leave No One Behind Partnership
26.01.2025

Вітаємо наших учителів інформатики Телюк Галину та Караваєва Кирила з успішним завершенням навчання в УКУ за програмою Leave No One Behind Partnership. Учителі отримали цінні та унікальні знання з викладання STEM-освіти, робототехніки та програмування, щоб змінювати якість навчання на краще. … Продовження

День Соборності України
22.01.2025

22 січня в нашому ліцеї відзначили День Соборності України – свято єдності нашої держави. Учні та вчителі провели урочисті заходи, присвячені історичному Акту Злуки 1919 року. У рамках святкування відбулися патріотичні виступи, тематичні презентації та символічний «живий ланцюг єдності». Також … Продовження

П’ятий відкритий марафон з української мови
12.01.2025

Закінчився п’ятий відкритий марафон з української мови, організатором якого був “Інститут модернізації змісту освіти”. Марафон тривав з 15 листопада по 08 грудня 2024 року. Усі чотири етапи подолали учениці 10-В класу Грищук Софія та Темник Василина ( учитель Панько Г.П). … Продовження

Святкова педагогічна рада з нагоди Різдва Христового
06.01.2025

Педагогічна рада в Ліцеї №2 ЛМР була особливою — сповненою святкового настрою, роздумів та приємних моментів! На порядку денному: Викладання предметів у початковій школі Претенденти на нагородження Академічна доброчесність Успішність учнів протягом семестру Після обговорення важливих питань завершили раду дзвінкою … Продовження

Звіт учнівського самоврядування Ліцею №2 ЛМР за І семестр 2024 року
02.01.2025

Перший семестр 2024 року став для нас часом неймовірних досягнень та нових звершень! – 37 активних учасників команди провели: 20+ зборів; 10+ заходів, з яких 4 були масовими. – 27+ годин підготовки зробили шкільне життя яскравішим та цікавішим. – Наші … Продовження

ДОБРІ СПРАВИ ГРІЮТЬ НАЙСИЛЬНІШЕ! ПРО ВОЛОНТЕРСТВО У ЛІЦЕЇ
01.01.2025

Волонтерство у ліцеї: Вдячність за підтримку наших захисників Дорогі учасники волонтерського руху ліцею! Ми щиро вдячні кожному з вас за вашу активну участь у волонтерських ініціативах, які підтримують наших захисників на передовій. Ваші зусилля неоціненно важливі, і кожен ваш крок … Продовження

Практичне заняття з атестації педпрацівників
30.12.2024

Атестація педагогічних працівників — це важливий процес, спрямований на оцінювання їхньої діяльності та підвищення професійної майстерності. На практичному занятті педагоги Ліцею №2 ознайомилися з платформою «Єдина атестаційна система», яка дозволяє: – оптимізувати процес атестації; – перевести документообіг в електронний формат; … Продовження