“Траплялося й гірше…”

КЛАС  УТІК З УРОКУ

  • Крок 1. Стабілізація психологічного стану
  • Крок 2. Педагогічне аналізування
  • Крок 3. З’ясування справжньої причини
  • Крок 4. Нормалізація ситуації
  • Реакція вчителя, від якого втекли
  • Зустріч учителя-предметника із класним керівником
  • Наступного дня
  • Наступного дня слід присвятити спілкуванню з дітьми перший урок. Для цього необхідно “відпросити” їх у вчителя предметника під пристойним приводом. Доцільно, наприклад, помінятися із цим педагогом уроками, адже практично завжди класний керівник викладає якусь дисципліну у своєму класі.
    Розмову з учнями не можна перетворювати на “розбір польотів”. Це швидше думки вголос, монолог здивованого класного керівника, який не вірить, що його вихованці здатні на такий божевільний вчинок. А чому божевільний? Тому, що вони пішли, не подумавши. Точніше, подумавши, але не про те. Не подумавши, що було б із учителем, якби на вулиці з кимось із них сталося нещастя…І цю фразу обов’язково слід прикріпити відповідною статтею Статуту школи, Законодавства про працю, Карного Кодексу.
    Добре діє прийом, що можна назвати так: “Дитина, я тебе розумію”. Він полягає в тому, що класний керівник починає розповідати учням, якими зазвичай є причини втікання класів з уроків. І чудова погода за вікном, і конфлікт із учителем, і страх перед контрольною… І що він, класний керівник, чудово розуміє: якщо з’являються такі причини, то за партою всидіти справді складно.
    З реакції дітей ви відразу здогадаєтеся про справжню причину втечі! Деякі вихованці завмруть, деякі почнуть переглядатися, інші не витримають і щось скажуть вголос. Необхідно помічати найменші зміни в настрої дітей і відразу на це реагувати, долучаючи їх до розмови.
    Зазначимо: ця розповідь обов’язково повинна ілюструватися замальовками з досвіду спілкування з попередніми вихованцями (“А от одного разу…”) і містити фрази, що стосуються тривоги педагога, батьків і незмінно – санкції щодо покарання – ні, не вихованців, а безвинного класного керівника!
    Після цього доцільно … погратися! Це може бути ділова гра. Наприклад, розігріймо ситуацію “Учень підбурює клас піти з уроку”. Тільки будьте уважними, не призначте “підбурювача” дійсного винуватця! Потім, залежно від розвитку подій, розігрують такі ситуації: “Учитель заходить до класу”, “Класний керівник доповідає завучеві про те, що сталося”. Добре було б провести дискусію (“А чи нам це було потрібно?”), “мозковий штурм” (“Що б сталося, якби цього не сталося?”). Трохи згодом (тижня зо два після події) доречним буде диспут – “Утеча з уроку на знак протесту (на природу; від контрольної): за і проти”.
    Необхідно надати учням можливість відчути себе в ролі батька, учителя-предметника, класного керівника, адміністратора. Ці ролі вони можуть виконувати послідовно або, відповідно до обраної класним керівником фрми взаємодії, спробувати себе в якійсь одній ролі.
    Необхідно, щоб діти почали говорити самі!
    Завершити розмову слід за допомогою методики “Незавершене речення”. Учням можна запропонувати продовжити (у письмовій формі) такі фрази:

    • “Якби я був учителем і зайшов у пустий клас, то я б…”;
    • “На місці класного керівника я б…”;
    • “Якби моя дитина втекла з уроку…”;
    • “Коли я йшов зі школи, то подумав про…”;
    • “У цій ситуації я пригадую…”

    По-перше, учні не спілкуватимуться між собою певний час, отже, дещо охолонуть, заспокояться після обговорення. По-друге, замисляться. Саме такий внутрішній стан вони мають “понести” на перерву й інші уроки.
    І обов’язково попередьте вчителя-предметника, щоб він не розпитував вихованців про те, що сталося, і вів свій урок як завжди.
    Залежно від проблем згодом слід запланувати серію індивідуальних бесід із дітьми.

    ЗНИК ЖУРНАЛ

Новини

Участь у програмі Leave No One Behind Partnership
26.01.2025

Вітаємо наших учителів інформатики Телюк Галину та Караваєва Кирила з успішним завершенням навчання в УКУ за програмою Leave No One Behind Partnership. Учителі отримали цінні та унікальні знання з викладання STEM-освіти, робототехніки та програмування, щоб змінювати якість навчання на краще. … Продовження

День Соборності України
22.01.2025

22 січня в нашому ліцеї відзначили День Соборності України – свято єдності нашої держави. Учні та вчителі провели урочисті заходи, присвячені історичному Акту Злуки 1919 року. У рамках святкування відбулися патріотичні виступи, тематичні презентації та символічний «живий ланцюг єдності». Також … Продовження

П’ятий відкритий марафон з української мови
12.01.2025

Закінчився п’ятий відкритий марафон з української мови, організатором якого був “Інститут модернізації змісту освіти”. Марафон тривав з 15 листопада по 08 грудня 2024 року. Усі чотири етапи подолали учениці 10-В класу Грищук Софія та Темник Василина ( учитель Панько Г.П). … Продовження

Святкова педагогічна рада з нагоди Різдва Христового
06.01.2025

Педагогічна рада в Ліцеї №2 ЛМР була особливою — сповненою святкового настрою, роздумів та приємних моментів! На порядку денному: Викладання предметів у початковій школі Претенденти на нагородження Академічна доброчесність Успішність учнів протягом семестру Після обговорення важливих питань завершили раду дзвінкою … Продовження

Звіт учнівського самоврядування Ліцею №2 ЛМР за І семестр 2024 року
02.01.2025

Перший семестр 2024 року став для нас часом неймовірних досягнень та нових звершень! – 37 активних учасників команди провели: 20+ зборів; 10+ заходів, з яких 4 були масовими. – 27+ годин підготовки зробили шкільне життя яскравішим та цікавішим. – Наші … Продовження

ДОБРІ СПРАВИ ГРІЮТЬ НАЙСИЛЬНІШЕ! ПРО ВОЛОНТЕРСТВО У ЛІЦЕЇ
01.01.2025

Волонтерство у ліцеї: Вдячність за підтримку наших захисників Дорогі учасники волонтерського руху ліцею! Ми щиро вдячні кожному з вас за вашу активну участь у волонтерських ініціативах, які підтримують наших захисників на передовій. Ваші зусилля неоціненно важливі, і кожен ваш крок … Продовження

Практичне заняття з атестації педпрацівників
30.12.2024

Атестація педагогічних працівників — це важливий процес, спрямований на оцінювання їхньої діяльності та підвищення професійної майстерності. На практичному занятті педагоги Ліцею №2 ознайомилися з платформою «Єдина атестаційна система», яка дозволяє: – оптимізувати процес атестації; – перевести документообіг в електронний формат; … Продовження