“Траплялося й гірше…”

КЛАС  УТІК З УРОКУ

  • Крок 1. Стабілізація психологічного стану
  • Крок 2. Педагогічне аналізування
  • Крок 3. З’ясування справжньої причини
  • Крок 4. Нормалізація ситуації
  • Реакція вчителя, від якого втекли
  • Зустріч учителя-предметника із класним керівником
  • Наступного дня
  • Наступного дня слід присвятити спілкуванню з дітьми перший урок. Для цього необхідно “відпросити” їх у вчителя предметника під пристойним приводом. Доцільно, наприклад, помінятися із цим педагогом уроками, адже практично завжди класний керівник викладає якусь дисципліну у своєму класі.
    Розмову з учнями не можна перетворювати на “розбір польотів”. Це швидше думки вголос, монолог здивованого класного керівника, який не вірить, що його вихованці здатні на такий божевільний вчинок. А чому божевільний? Тому, що вони пішли, не подумавши. Точніше, подумавши, але не про те. Не подумавши, що було б із учителем, якби на вулиці з кимось із них сталося нещастя…І цю фразу обов’язково слід прикріпити відповідною статтею Статуту школи, Законодавства про працю, Карного Кодексу.
    Добре діє прийом, що можна назвати так: “Дитина, я тебе розумію”. Він полягає в тому, що класний керівник починає розповідати учням, якими зазвичай є причини втікання класів з уроків. І чудова погода за вікном, і конфлікт із учителем, і страх перед контрольною… І що він, класний керівник, чудово розуміє: якщо з’являються такі причини, то за партою всидіти справді складно.
    З реакції дітей ви відразу здогадаєтеся про справжню причину втечі! Деякі вихованці завмруть, деякі почнуть переглядатися, інші не витримають і щось скажуть вголос. Необхідно помічати найменші зміни в настрої дітей і відразу на це реагувати, долучаючи їх до розмови.
    Зазначимо: ця розповідь обов’язково повинна ілюструватися замальовками з досвіду спілкування з попередніми вихованцями (“А от одного разу…”) і містити фрази, що стосуються тривоги педагога, батьків і незмінно – санкції щодо покарання – ні, не вихованців, а безвинного класного керівника!
    Після цього доцільно … погратися! Це може бути ділова гра. Наприклад, розігріймо ситуацію “Учень підбурює клас піти з уроку”. Тільки будьте уважними, не призначте “підбурювача” дійсного винуватця! Потім, залежно від розвитку подій, розігрують такі ситуації: “Учитель заходить до класу”, “Класний керівник доповідає завучеві про те, що сталося”. Добре було б провести дискусію (“А чи нам це було потрібно?”), “мозковий штурм” (“Що б сталося, якби цього не сталося?”). Трохи згодом (тижня зо два після події) доречним буде диспут – “Утеча з уроку на знак протесту (на природу; від контрольної): за і проти”.
    Необхідно надати учням можливість відчути себе в ролі батька, учителя-предметника, класного керівника, адміністратора. Ці ролі вони можуть виконувати послідовно або, відповідно до обраної класним керівником фрми взаємодії, спробувати себе в якійсь одній ролі.
    Необхідно, щоб діти почали говорити самі!
    Завершити розмову слід за допомогою методики “Незавершене речення”. Учням можна запропонувати продовжити (у письмовій формі) такі фрази:

    • “Якби я був учителем і зайшов у пустий клас, то я б…”;
    • “На місці класного керівника я б…”;
    • “Якби моя дитина втекла з уроку…”;
    • “Коли я йшов зі школи, то подумав про…”;
    • “У цій ситуації я пригадую…”

    По-перше, учні не спілкуватимуться між собою певний час, отже, дещо охолонуть, заспокояться після обговорення. По-друге, замисляться. Саме такий внутрішній стан вони мають “понести” на перерву й інші уроки.
    І обов’язково попередьте вчителя-предметника, щоб він не розпитував вихованців про те, що сталося, і вів свій урок як завжди.
    Залежно від проблем згодом слід запланувати серію індивідуальних бесід із дітьми.

    ЗНИК ЖУРНАЛ

Новини

Проєкт “Hoshstailis”
20.04.2024

Наш ліцей організував проєкт “Hoshstailis”, в якому учні мали можливість допомогти тваринам, що залишилися без господарів на територіях, де ведуться бойові дії. Дякуємо всім, хто приєднався до нашої ініціативи та приніс такі речі, як: – Корм для котів та собак … Продовження

Профорієнтаційні заходи для старшокласників
19.04.2024

Наш лей відвідали представники Вищого професійного училища № 20. Заклад запрошує випускників 9-11 класів на навчання за такими професіями: – Слюсар – Столяр – Автомеханік – Комп’ютерний інженер – Електрик – Зварювальник “Приєднуйтеся до нас та знайомтесь із захоплюючими можливостями, … Продовження

День самоврядування
18.04.2024

День самоврядування виявився надзвичайно захоплюючим! Учні 11 класів взяли на себе відповідальність і замість вчителів провели різноманітні уроки. Це була неймовірна можливість для кожного з них проявити свої здібності та креативність. Захоплення та інтерес усіх учасників заходу були на висоті!

Ми у фіналі Львівських шкільних квізів!
16.04.2024

Вітання! Наша команда 8-9 класів пройшла у фінал Львівських шкільних квізів! Дякуємо нашим неймовірно талановитим учням за їхню ерудицію та наполегливість! Нехай перемога буде за нами!

Перемога у районному етапі шкільної ліги з футзалу
14.04.2024

Вітаємо команду нашого ліцею з впевненою перемогою у відкритому матчі районного етапу шкільної ліги з футзалу! Такий вражаючий результат свідчить про великий талант та наполегливу роботу наших спортсменів та тренерів. Нехай цей турнір принесе вам багато радості, успіхів та нових … Продовження

Участь у творчому конкурсі Young European #HeritageMakers
12.04.2024

Учні 7-Б класу разом з нашим класним керівником, Шувар В. В, взяли участь у захоплюючій творчій подорожі – конкурсі Young European #HeritageMakers. Цей конкурс – це чудова можливість для молоді з усієї Європи досліджувати та ділитися своєю культурною спадщиною. Проект … Продовження

Другий етап Львівських шкільних квізів
11.04.2024

11 квітня у ліцеї відбувся другий етап Львівських шкільних квізів, де за право пройти у фінал на нашій локації змагалися десять шкіл Франківського району: – Ліцей № 66 – Ліцей ім. Пулюя – Ліцей ім. В. Симоненка – Ліцей № … Продовження