Поради молодому вчителеві і не тільки…

Необхідно:

  • - любити свою роботу й учнів, яких вам довірили навчати й виховувати;
  • - не дискредитувати свій авторитет – він повинен бути незаперечним;
  • - посміхатися, особливо працюючи зі слабкими учнями;
  • - постійно стежити за своїм мовленням;
  • - бути добрим, але не добреньким; вимогливим і чесним щодо всіх учнів;
  • - постійно дізнаватись щось нове із книг, журналів, телебачення, Інтернету; якнайбільше розповідати учням на уроці, не  боючись, що вони не зрозуміють;
  • - крім традиційних форм роботи, використовувати сучасні технології, не забуваючи про досвід учителів-новаторів, ноу-хау в роботі;
  • - працювати під гаслом “Класна робота в зошиті учня не повинна мати помилок”;
  • - розвивати в собі важливу якість – вислуховувати учня до кінця, не підказуючи, не підводячи учня до правильної відповіді підказками;
  • - не давати учням контрольних робіт, знаючи, що половина класу не впорається;
  • - не демонструвати свою любов до окремих учнів;
  • - пробачати витівки, не нагадувати наступного дня учневі про те, що трапилося;
  • - нічого не забувати, щоб діти не могли сказати: “А Марія Іванівна забула”;
  • - у жодному разі не висловлюватися про колег погано, не критикувати їх у присутності учнів;
  • - співпрацювати із батьками як помічниками у роботі, не скаржитися їм принагідно на їх дітей;
  • - одягатися ошатно, зі смаком, частіше змінювати робочий костюм;
  • - намагатися працювати без негативних оцінок, адже такі оцінки вчитель ставить самому собі за невміння навчити;
  • - не боятися брати участь у різноманітних конкурсах;
  • - знати, чого вчити та як найкраще вчити;
  • - завжди відстоювати своїх дітей, а не сварити їх привселюдно – це ваші діти, а ви – їхня шкільна мама;
  • - ніколи не дозволяти дітям пліткувати про батьків, і самому також не сварити батьків при дітях;
  • - пам’ятати, що кожний з учнів – це унікальна й неповторна особистість;
  • - не забувати, що учень – не “чистий аркуш паперу”, а особистість, яка має власний життєвий досвід, свої погляди й особистий досвід у вигляді емоцій, почуттів, переживань.

Слід навчитися:

  • - варіювати голосом, берегти і намагатися не напружувати його;
  • - обирати ті форми роботи, що допомагають досягти результату на уроці, а для цього потрібно відмінно знати методики викладання предмета;
  • - розв’язувати будь-яку складну ситуацію;
  • - на уроці працювати зі слабкими й сильними учнями;
  • - працювати над мовленнєвими помилками учнів не тільки на уроці, але й поза ним;
  • - детально продумувати урок, але акцентувати увагу учнів не тільки на уроці, але й поза ним;
  • - детально продумувати урок, але акцентувати увагу учнів на головному, тобто на тому, чого ви повинні навчити їх;
  • - використовувати картки там, де вони доречні, а не під час фронтальної роботи із класом, де можуть і повинні брати усі учні;
  • - берегти час на уроці;
  • - організовувати урок у такий спосіб, щоб учні сказали: “Як швидко минув урок!”

Важливі моменти для виконання на “автоматі”

  • - Починати урок завжди вчасно.
  • - Завжди бути готовим до уроку.
  • - Приходити до класу хоча б за 15 хв до дзвінка, щоб перевірити стан кабінету, готовність дошки, учнів, зробити записи в журналі, відповісти на можливі запитання учнів та ін.
  • - Обов’язково записувати на дошці тему уроку й домашнє завдання; стежити, щоб усі учні записали домашнє завдання до щоденників.
  • - Розподіляти увагу в такий спосіб, щоб на будь-якому етапі уроку тримати в полі зору весь клас, запитуючи учня, якщо він відволікається або розмірковує про щось особисте.
  • - Не зневажати записами на дошці, навіть нескладними кресленнями, малюнками, адже учень, яким би неуважним він не був, обов’язково перепише з дошки до зошита.

Самоосвіта

  • - Не боятися вчитися у своїх колег, в учнів, на семінарах і курсах, із книжок та журналів.
  • - Відвідувати уроки своїх колег, особливо в тих класах, де справи кепські. У такий спосіб, можна знайти відповіді на багато нагальних запитань.

Підготовка до уроку

  • - Готуватися до кожного уроку творчо, придумуючи щоразу щось цікаве.
  • - Докладно розробити конспект одного або декількох уроків. Нехай вони відрізнятимуться від звичайних уроків за формою, методами, насиченістю, цікавою інформацією, дослідами тощо.
  • - Готуючись до уроку, краще розв’язувати всі завдання на окремих картках; причому завдання з одного підручника – на картках одного кольору, з посібника – на картках іншого кольору. У такий спосіб створюється корисна картотека – розв’язник.
  • - Обов’язково передплачувати методичні журнали й газети, вести картотеку статей.
  • - Готуючись до кожного уроку, визначити мінімальну добірку основних запитань, понять і тримати їх у полі зору учнів протягом усього уроку. Аналогічно в кожній темі визначити основні поняття, багаторазово їх повторювати впродовж усієї теми.
  • - Застосовувати на уроках принцип “Нехай ті, хто знають, розкажуть тим, хто не знають”.
  • - Робочий кабінет повинен бути естетично оформлений, але не в яскраві кольори. У кабінеті вчитель повинен усе мати попідруч, щоб не займатися пошуком перед уроками або під час їх проведення. Це значно полегшує учителеві роботу з учнями

(Використано матеріали навчального видання з серії “Золота педагогічна скарбниця” – О.М.Ворожейкіна. 100 цікавих ідей для проведення уроку. -Х.: Вид. група “Основа”, 2011.)

Новини

Серце віддаю дітям!
28.09.2018

Сьогодні в ліцеї №2 ЛМР пройшов інтегрований день “Серце віддаю дітям” з нагоди відзначення 100-річчя з дня народження В.О. Сухомлинського. День розпочався з “ранкового кола”, де учні отримали символічні сердечка від учителів. Для учнів 1-4 класів відбувся челендж “Читаємо В.О. … Продовження

Загальношкільна конференція
20.09.2018

Щорічно вчителі школи (а тепер ліцею) стають переможцями міської програми “Успішний педагог”. Цього року для участі у ІІ етапі програми громада ліцею підтримала на загальній конференції кандидатуру вчителя математики Шувар Вікторії. Це сучасний, творчий, результативний педагог. Завдяки таким креативним і відповідальним … Продовження

Зустріч старшокласників з представником Асоціації “Інформаційні технології України”
17.09.2018

Сьогодні у ліцеї відбулась зустріч старшокласників з представником Асоціації «Інформаційні технології України» Скрипник Антоніною. Антоніна розповіла учням про розвиток сучасних інформаційних технологій в Україні та світі, про спеціальності в ІТ-сфері, про свою айтішну кар’єру. Існує такий стереотип, що всі айтішники … Продовження

Перший день у ліцеї
03.09.2018

Сьогодні, у перший день життя ліцею №2, відбулася Святкова зустріч з наймолодшими школярами. Ліцей старанно готувався до цієї зустрічі. Першокласників вітали: директор, старшокласники та гості свята. Для всіх пролунав Перший дзвоник. Атмосфера свята була дуже веселою. Навколо стільки барвів та … Продовження

Наша школа знову у списку найкращих шкіл Львова!
28.08.2018

Щороку різні медійні компанії та освітні портали складають рейтинги шкіл за результатами ЗНО. Побачити нашу школу у списках кращих завжди приємно. Цього року рейтинги шкіл уклали: освітній портал osvita.ua та сайт міста Львова www.032.ua. У кожного з них алгоритм розрахунку … Продовження

Тренінг від компанії Mozaik в м.Czeged (Угорщина) для вчителів команд-переможців конкурсу #SuperUrok
27.08.2018

Як і було обіцяно нагородою для вчителів команд-переможців конкурсу #SuperUrok став трьох денний тренінг в компанії Mozaik в м. Czeged (Угорщина). Директор нашої школи Савчук Лідія Ярославівна та вчитель біології і хімії Толочко Наталія Тадеївна мали можливість підвищити рівень знань … Продовження

УВАГА! ЗМІНИ У ЗАКРІПЛЕННІ ТЕРИТОРІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ ЗА ШКОЛОЮ
07.06.2018

Відповідно рішення виконавчого комітету ЛМР від 25.05.2018 р. №555 “Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 23.03.2018 №299″, адміністрація ССЗШ №2 повідомляє про зміни у закріпленні території обслуговування за школою. За ССЗШ №2 закріплені такі території: вул. В. Великого, … Продовження