Поради молодому вчителеві і не тільки…

Необхідно:

  • - любити свою роботу й учнів, яких вам довірили навчати й виховувати;
  • - не дискредитувати свій авторитет – він повинен бути незаперечним;
  • - посміхатися, особливо працюючи зі слабкими учнями;
  • - постійно стежити за своїм мовленням;
  • - бути добрим, але не добреньким; вимогливим і чесним щодо всіх учнів;
  • - постійно дізнаватись щось нове із книг, журналів, телебачення, Інтернету; якнайбільше розповідати учням на уроці, не  боючись, що вони не зрозуміють;
  • - крім традиційних форм роботи, використовувати сучасні технології, не забуваючи про досвід учителів-новаторів, ноу-хау в роботі;
  • - працювати під гаслом “Класна робота в зошиті учня не повинна мати помилок”;
  • - розвивати в собі важливу якість – вислуховувати учня до кінця, не підказуючи, не підводячи учня до правильної відповіді підказками;
  • - не давати учням контрольних робіт, знаючи, що половина класу не впорається;
  • - не демонструвати свою любов до окремих учнів;
  • - пробачати витівки, не нагадувати наступного дня учневі про те, що трапилося;
  • - нічого не забувати, щоб діти не могли сказати: “А Марія Іванівна забула”;
  • - у жодному разі не висловлюватися про колег погано, не критикувати їх у присутності учнів;
  • - співпрацювати із батьками як помічниками у роботі, не скаржитися їм принагідно на їх дітей;
  • - одягатися ошатно, зі смаком, частіше змінювати робочий костюм;
  • - намагатися працювати без негативних оцінок, адже такі оцінки вчитель ставить самому собі за невміння навчити;
  • - не боятися брати участь у різноманітних конкурсах;
  • - знати, чого вчити та як найкраще вчити;
  • - завжди відстоювати своїх дітей, а не сварити їх привселюдно – це ваші діти, а ви – їхня шкільна мама;
  • - ніколи не дозволяти дітям пліткувати про батьків, і самому також не сварити батьків при дітях;
  • - пам’ятати, що кожний з учнів – це унікальна й неповторна особистість;
  • - не забувати, що учень – не “чистий аркуш паперу”, а особистість, яка має власний життєвий досвід, свої погляди й особистий досвід у вигляді емоцій, почуттів, переживань.

Слід навчитися:

  • - варіювати голосом, берегти і намагатися не напружувати його;
  • - обирати ті форми роботи, що допомагають досягти результату на уроці, а для цього потрібно відмінно знати методики викладання предмета;
  • - розв’язувати будь-яку складну ситуацію;
  • - на уроці працювати зі слабкими й сильними учнями;
  • - працювати над мовленнєвими помилками учнів не тільки на уроці, але й поза ним;
  • - детально продумувати урок, але акцентувати увагу учнів не тільки на уроці, але й поза ним;
  • - детально продумувати урок, але акцентувати увагу учнів на головному, тобто на тому, чого ви повинні навчити їх;
  • - використовувати картки там, де вони доречні, а не під час фронтальної роботи із класом, де можуть і повинні брати усі учні;
  • - берегти час на уроці;
  • - організовувати урок у такий спосіб, щоб учні сказали: “Як швидко минув урок!”

Важливі моменти для виконання на “автоматі”

  • - Починати урок завжди вчасно.
  • - Завжди бути готовим до уроку.
  • - Приходити до класу хоча б за 15 хв до дзвінка, щоб перевірити стан кабінету, готовність дошки, учнів, зробити записи в журналі, відповісти на можливі запитання учнів та ін.
  • - Обов’язково записувати на дошці тему уроку й домашнє завдання; стежити, щоб усі учні записали домашнє завдання до щоденників.
  • - Розподіляти увагу в такий спосіб, щоб на будь-якому етапі уроку тримати в полі зору весь клас, запитуючи учня, якщо він відволікається або розмірковує про щось особисте.
  • - Не зневажати записами на дошці, навіть нескладними кресленнями, малюнками, адже учень, яким би неуважним він не був, обов’язково перепише з дошки до зошита.

Самоосвіта

  • - Не боятися вчитися у своїх колег, в учнів, на семінарах і курсах, із книжок та журналів.
  • - Відвідувати уроки своїх колег, особливо в тих класах, де справи кепські. У такий спосіб, можна знайти відповіді на багато нагальних запитань.

Підготовка до уроку

  • - Готуватися до кожного уроку творчо, придумуючи щоразу щось цікаве.
  • - Докладно розробити конспект одного або декількох уроків. Нехай вони відрізнятимуться від звичайних уроків за формою, методами, насиченістю, цікавою інформацією, дослідами тощо.
  • - Готуючись до уроку, краще розв’язувати всі завдання на окремих картках; причому завдання з одного підручника – на картках одного кольору, з посібника – на картках іншого кольору. У такий спосіб створюється корисна картотека – розв’язник.
  • - Обов’язково передплачувати методичні журнали й газети, вести картотеку статей.
  • - Готуючись до кожного уроку, визначити мінімальну добірку основних запитань, понять і тримати їх у полі зору учнів протягом усього уроку. Аналогічно в кожній темі визначити основні поняття, багаторазово їх повторювати впродовж усієї теми.
  • - Застосовувати на уроках принцип “Нехай ті, хто знають, розкажуть тим, хто не знають”.
  • - Робочий кабінет повинен бути естетично оформлений, але не в яскраві кольори. У кабінеті вчитель повинен усе мати попідруч, щоб не займатися пошуком перед уроками або під час їх проведення. Це значно полегшує учителеві роботу з учнями

(Використано матеріали навчального видання з серії “Золота педагогічна скарбниця” – О.М.Ворожейкіна. 100 цікавих ідей для проведення уроку. -Х.: Вид. група “Основа”, 2011.)

Новини

Підсумки навчального року
24.05.2018

Закінчується навчальний рік. Потихенько підводимо підсумки. Маємо чим похвалитися і ким пошатися. Цього року школа успішно брала участь у різних проектах та перемагала. Ми здобули перемогу у Всеукраїнському проекті «Я можу врятувати життя!» і представляли місто у Києві. Здобули перемогу … Продовження

Звіт директора перед громадськістю
22.05.2018

17 травня директор школи Савчук Лідія проводила звіт про роботу школи за 2017-2018 навчальний рік, а також нагородила подяками за допомогу та активну участь у житті школи батьків, за високі результати у навчанні та успішну участь у проектах, конкурсах учнів … Продовження

До уваги випускників 2018 року!
21.05.2018

Графік ЗНО-2018 Дата Предмет Тривалість роботи з завданнями 22.05.2018 Математика 180 хвилин 24.05.2018 Українська мова і література 180 хвилин 29.05.2018 Іспанська мова Німецька мова Французька мова 150 хвилин 1.06.2018 Англійська мова 150 хвилин 4.06.2018 Біологія 120 хвилин 6.06.2018 Історія України … Продовження

Всеукраїнський конкурс есе англійською мовою
10.05.2018

Стало вже доброю традицією співпрацювати з Київським національним університетом ім.Шевченка. 19 лютого 2018 року відбувся черговий ІІІ Всеукраїнський конкурс есе англійською мовою з економіки, у якому взяли участь наші одинадцятикласники. Грамоти отримали Гамівка Галина, Пазинюк Михайло (11-Б) і Шувар Софія … Продовження

LVIV TEEN TALKS
09.05.2018

26 квітня 2018 року у НМЦО м.Львова відбувся фінальний етап конкурсу юних (мовців) ораторів з англійської мови LVIV TEEN TALKS. Учениця 9-Б класу Корнацька Софія зайняла почесне ІІІ місце серед шкіл Львова з феєричною промовою «You are what you listen» … Продовження

Перемога у конкурсі #SuperUrok
06.05.2018

Вітаємо нашу команду Supernova з перемогою в конкурсі SUPERUROK! #SuperUrok — творчий конкурс львівських школярів, в якому для створення уроків використовували навчальну програму mozaBook та інтерактивну панель. Щиро дякуємо всім за підтримку та ваші голоси! Більше про перемогу нашаї команди … Продовження

Майстер-клас з домедичної підготовки від поліцейських
03.05.2018

Сьогодні у 9-Б класі відбулося заняття з домедичної підготовки для старшокласників. Майстер-клас провели заняття інспектори відділу зв’язків з громадськістю УПП у Львівській області ДЛП старші лейтенанти поліції Яремчук Ольга та Лефменко Богдана. Учні вчилися правильно накладати джгут (Есмарха) та турнікет … Продовження