Технологія традиційного навчання

Визначальними ознаками традиційної класно-урочної технології є:

  • учні приблизно одного віку та рівня підготовки складають клас, який зберігає в основному постійний склад на весь період шкільного навчання;
  • клас працює за єдиним річним планом і програмою відповідно до розкладу. Внаслідок цього діти повинні приходити в школу в одну і ту саму пору року і в заздалегідь визначені години дня;
  • основною одиницею навчання є урок;
  • урок, як правило, присвячений одному навчальному предмету, темі, внаслідок чого учні класу працюють над одним і тим же матеріалом;
  • роботою учнів на уроці керує вчитель: він оцінює результати навчання з основного предмета, рівень навченості кожного учня окремо і наприкінці року приймає рішення про переведення учнів до наступного класу;
  • навчальні книги (підручники) використовуються, в основному, для домашньої роботи.

Навчальний рік, навчальний день, розклад уроків, навчальні канікули, перерви між уроками – атрибути класно-урочної системи.

Цілі і завдання традиційного навчання:

  • формування системи знань, оволодіння основами наук;
  • формування основ наукового світогляду;
  • всебічний і гармонійний розвиток кожного учня.

Особливості методики

Традиційна технологія є насамперед авторитарною педагогікою вимог; навчання дуже слабо пов’язане із внутрішнім життям учня, з його різноманітними запитами і потребами, відсутні умови для прояву індивідуальних здібностей, творчих проявів особистості.

Авторитаризм процесу навчання проявляється в:

  • регламентації діяльності, примусовості навчальних процедур;
  • централізації контролю;
  • орієнтації на середнього учня.

Позиція учня: учень – підпорядкований об’єкт навчальних впливів.
Позиція вчителя: вчитель – командир, єдина ініціативна особа.

Методи засвоєння знань грунтуються на:

  • повідомленні готових знань;
  • навчання за зразком;
  • індуктивної логіки від окремого до загального;
  • механічної пам’яті;
  • вербальному викладі;
  • репродуктивному відтворенні.

Головні методи навчання, які лежать в основі цієї технології – пояснення в поєднанні з наочністю; провідні види діяльності учнів – слухання і запам’ятовування; головна вимога і головний критерій ефективності – безпомилкове відтворення вивченого.

Концептуальні положення (принципи педагогіки)
(за Я.А.Коменським):

  • науковість;
  • доцільність;
  • послідовність і систематичність;
  • доступність;
  • міцність;
  • свідомість і активність;
  • наочність;
  • зв’язок теорії з практикою;
  • облік вікових особливостей.

Для цієї технології найбільш характерними є уроки формування нових знань, умінь, навичок та комбіновані уроки.

Новини

День вчителя
06.10.2024

День вчителя в Україні – це свято, яке щорічно відзначається в першу неділю жовтня. Це особливий день, коли учні та їхні батьки висловлюють вдячність педагогам за їхню невтомну працю та внесок у майбутнє покоління. У школах проходять святкові заходи, концерти … Продовження

День захисників і захисниць України
01.10.2024

1 жовтня Україна святкує День захисника України. День захисників і захисниць України – це, мабуть, найважливіше державне свято в році під час повномасштабної війни. Цього дня ми вшановуємо героїв і героїнь, які борються за незалежність своєї Батьківщини. А також згадуємо … Продовження

Вітаємо з перемогою у фестивалі-конкурсі «Кавовий Львів»
30.09.2024

Щиро вітаємо Шпильку Соломію, ученицю 6-В класу та Форнальчик Дарину, ученицю 5-А класу з перемогою та здобуттям першого місця на фестивалі-конкурсі «Кавовий Львів»! Ми пишаємося вашими досягненнями та бажаємо ще більше нових успіхів у майбутньому!

Зустріч учасників українсько-швейцарського проєкту “Діємо для здоров’я”
27.09.2024

У рамках впровадження українсько-швейцарського проєкту “Діємо для здоров’я” відбулась рефлексивна зустріч, на якій обговорили результати виконаної роботи. Учасники поділилися своїми досягненнями, відзначили важливість впровадження здоров’язбережувальних технологій та окреслили подальші кроки для покращення здорового середовища в освітніх закладах.

Презентації гурткової роботи Будинку дитячої та юнацької творчості Франківського району
16.09.2024

Будинок дитячої та юнацької творчості Франківського району провів презентацію своїх гуртків та секцій дозвілля для учнів початкових класів. Діти мали змогу ознайомитися з різними творчими напрямками, що допоможуть їм розвивати свої таланти та цікаво проводити час після уроків. Запрошуємо всіх … Продовження

Олімпійський тиждень спорту
15.09.2024

Минулого тижня в нашому ліцеї відбувся Олімпійський тиждень спорту! Учні активно брали участь у захопливих естафетах та змаганнях, демонструючи свою силу, швидкість і командний дух. Атмосфера була наповнена азартом та енергією, а учасники – справжніми спортивними героями!

Звіт директора перед громадскістю
28.08.2024

Сьогодні відбувся звіт директорки нашого ліцею Нінель Постолатій. Вона презентувала роботу закладу за 2023-2024 навчальний рік, висвітливши досягнення у сфері освітнього середовища, виховного простору, педагогічної діяльності та управлінських процесів. Цей рік був насичений подіями, і кожен аспект роботи ліцею був … Продовження