Технологія традиційного навчання

Визначальними ознаками традиційної класно-урочної технології є:

  • учні приблизно одного віку та рівня підготовки складають клас, який зберігає в основному постійний склад на весь період шкільного навчання;
  • клас працює за єдиним річним планом і програмою відповідно до розкладу. Внаслідок цього діти повинні приходити в школу в одну і ту саму пору року і в заздалегідь визначені години дня;
  • основною одиницею навчання є урок;
  • урок, як правило, присвячений одному навчальному предмету, темі, внаслідок чого учні класу працюють над одним і тим же матеріалом;
  • роботою учнів на уроці керує вчитель: він оцінює результати навчання з основного предмета, рівень навченості кожного учня окремо і наприкінці року приймає рішення про переведення учнів до наступного класу;
  • навчальні книги (підручники) використовуються, в основному, для домашньої роботи.

Навчальний рік, навчальний день, розклад уроків, навчальні канікули, перерви між уроками – атрибути класно-урочної системи.

Цілі і завдання традиційного навчання:

  • формування системи знань, оволодіння основами наук;
  • формування основ наукового світогляду;
  • всебічний і гармонійний розвиток кожного учня.

Особливості методики

Традиційна технологія є насамперед авторитарною педагогікою вимог; навчання дуже слабо пов’язане із внутрішнім життям учня, з його різноманітними запитами і потребами, відсутні умови для прояву індивідуальних здібностей, творчих проявів особистості.

Авторитаризм процесу навчання проявляється в:

  • регламентації діяльності, примусовості навчальних процедур;
  • централізації контролю;
  • орієнтації на середнього учня.

Позиція учня: учень – підпорядкований об’єкт навчальних впливів.
Позиція вчителя: вчитель – командир, єдина ініціативна особа.

Методи засвоєння знань грунтуються на:

  • повідомленні готових знань;
  • навчання за зразком;
  • індуктивної логіки від окремого до загального;
  • механічної пам’яті;
  • вербальному викладі;
  • репродуктивному відтворенні.

Головні методи навчання, які лежать в основі цієї технології – пояснення в поєднанні з наочністю; провідні види діяльності учнів – слухання і запам’ятовування; головна вимога і головний критерій ефективності – безпомилкове відтворення вивченого.

Концептуальні положення (принципи педагогіки)
(за Я.А.Коменським):

  • науковість;
  • доцільність;
  • послідовність і систематичність;
  • доступність;
  • міцність;
  • свідомість і активність;
  • наочність;
  • зв’язок теорії з практикою;
  • облік вікових особливостей.

Для цієї технології найбільш характерними є уроки формування нових знань, умінь, навичок та комбіновані уроки.

Новини

Онлайн-ресурси для дистанційного навчання. Рекомендуємо до використання вчителям, учням та батькам
15.03.2020

Цікава і корисна інформація для вчителів та дітей, як працювати під час карантину. Україномовні ресурси: Математика та українська мова для учнів 1-9 класів: https://learning.ua/ Для тих, хто готується до ЗНО: https://prometheus.org.ua/zno/ https://osvitanova.com.ua/posts/2918-hotuiemos-do-zno-2020-samostiino-12-onlain-resursiv?fbclid=IwAR2NLRk3UkVd24nD_A5uKXqchp3wYlHQ4kf4N_lu8v7xvp1VCN4oQDhGzwI https://ilearn.org.ua/ Математика: https://gioschool.com/ https://uk.khanacademy.org/ https://www.matific.com/ua/uk/guests/content/by-matific https://vchy.com.ua https://educationpakhomova.blogspot.com/2020/03/10.html?m=1 Кейс-уроки … Продовження

День народження Лесі Українки
28.02.2020

У ліцеї святкували день народження Л.Українки. Учні 5-А класу ліцею разом з учителем Липкою Л.С. готували проекти, співали пісні, інсценували, декламували вірші. Було весело та цікаво. Відео заходу можна переглянути тут. У 6-Г класі Липка Любов Станіславівна провела урок “Сьогодні … Продовження

День Безпечного Інтернету
25.02.2020

Учні нашого ліцею відзначили День Безпечного Інтернету разом з програмою Академії Cisco. Учні приєднались до онлайн-уроку: Інтернет: як безпечно гратися, навчатися, працювати. Такі уроки проходили з 5 по 25 лютого. Переглянувши відеоматеріали, старшокласники активно обговорювали питання кібербезпеки та сформували 10 … Продовження

День рідної мови
22.02.2020

21 лютого у ліцеї №2 було урочисто відзначено День рідної мови. У всіх класах провели пізнавальні заходи. Учні 5-В та 5-Г класів (учителі Панько Г.П., Гнат О.П.) провели свято «Мово наша калинова». П’ятикласники розповідали поезії, співали пісні, відгадували загадки, жартували. … Продовження

День пам’яті героїв Небесної Сотні
20.02.2020

20 лютого, у День пам’яті героїв Небесної Сотні, учні ліцею долучилися до щорічної акції «Ангели пам‘яті» розвішуючи білих паперових ангелів, а також організували Флеш-моб учнів 9-10-х класів “Небесна сотня в наших серцях”. Більше світлин можна переглянути тут. Зранку у цей … Продовження

Акція “Ангели пам’яті”
18.02.2020

18 лютого о 15:00 біля Меморіалу пам’яті Героїв Небесної сотні відбулася тиха акція «Ангели пам’яті». Учні нашого ліцею також долучилися та разом з родичами Героїв  розвісили  на меморіалі символічні паперові витинанки у вигляді ангелів.

Педагогічна рада “Компетентнісна парадигма освіти: компетентний учитель – компетентний учень”
03.02.2020

З метою реалізації науково-меточної проблеми у ліцеї відбулось засідання педагогічної ради “Компетентнісна парадигма освіти: компетентний учитель – компетентний учень”. Теоретичні основи вчителі закріплювали практичними вправами в групах.