Технологія традиційного навчання

Визначальними ознаками традиційної класно-урочної технології є:

  • учні приблизно одного віку та рівня підготовки складають клас, який зберігає в основному постійний склад на весь період шкільного навчання;
  • клас працює за єдиним річним планом і програмою відповідно до розкладу. Внаслідок цього діти повинні приходити в школу в одну і ту саму пору року і в заздалегідь визначені години дня;
  • основною одиницею навчання є урок;
  • урок, як правило, присвячений одному навчальному предмету, темі, внаслідок чого учні класу працюють над одним і тим же матеріалом;
  • роботою учнів на уроці керує вчитель: він оцінює результати навчання з основного предмета, рівень навченості кожного учня окремо і наприкінці року приймає рішення про переведення учнів до наступного класу;
  • навчальні книги (підручники) використовуються, в основному, для домашньої роботи.

Навчальний рік, навчальний день, розклад уроків, навчальні канікули, перерви між уроками – атрибути класно-урочної системи.

Цілі і завдання традиційного навчання:

  • формування системи знань, оволодіння основами наук;
  • формування основ наукового світогляду;
  • всебічний і гармонійний розвиток кожного учня.

Особливості методики

Традиційна технологія є насамперед авторитарною педагогікою вимог; навчання дуже слабо пов’язане із внутрішнім життям учня, з його різноманітними запитами і потребами, відсутні умови для прояву індивідуальних здібностей, творчих проявів особистості.

Авторитаризм процесу навчання проявляється в:

  • регламентації діяльності, примусовості навчальних процедур;
  • централізації контролю;
  • орієнтації на середнього учня.

Позиція учня: учень – підпорядкований об’єкт навчальних впливів.
Позиція вчителя: вчитель – командир, єдина ініціативна особа.

Методи засвоєння знань грунтуються на:

  • повідомленні готових знань;
  • навчання за зразком;
  • індуктивної логіки від окремого до загального;
  • механічної пам’яті;
  • вербальному викладі;
  • репродуктивному відтворенні.

Головні методи навчання, які лежать в основі цієї технології – пояснення в поєднанні з наочністю; провідні види діяльності учнів – слухання і запам’ятовування; головна вимога і головний критерій ефективності – безпомилкове відтворення вивченого.

Концептуальні положення (принципи педагогіки)
(за Я.А.Коменським):

  • науковість;
  • доцільність;
  • послідовність і систематичність;
  • доступність;
  • міцність;
  • свідомість і активність;
  • наочність;
  • зв’язок теорії з практикою;
  • облік вікових особливостей.

Для цієї технології найбільш характерними є уроки формування нових знань, умінь, навичок та комбіновані уроки.

Новини

Участь школи у мікропроекті “Реконструкція віконних блоків”
24.01.2019

ШАНОВНА  ШКІЛЬНА  ГРОМАДО! Сьогодні однією з ключових проблем школи є частково незадовільний стан віконних блоків. Львівська обласна рада оголосила конкурс мікропроектів на 2019р., зокрема пріоритетом конкурсу є школи – реконструкція, капітальний ремонт, енергозбереження, придбання обладнання та інвентаря. Реєстрація мікропроектів на … Продовження

Бренд ліцею. Особистий бренд вчителя
12.01.2019

11 січня 2019р. у ліцеї відбулась педагогічна рада “Бренд ліцею. Особистий бренд вчителя”. Засідання відбувалось в інтерактивній формі. На закріплення отриманих знань шкільна психологічна служба провела тренінг для вчителів ліцею. Світлини засідання можна переглянути тут.

Привітання директора ліцею
07.01.2019

Шановні учні, колеги та батьки! Від щирого серця вітаю вас з  Різдвом Христовим! Бажаю, щоб у кожного в душі був мир і спокій, радість і тепло! Нехай буде багато добрих і бажаних подій, які зроблять наше життя кращим! Любові, уваги … Продовження

ОГОЛОШЕННЯ ДЛЯ ОДИНАДЦЯТИКЛАСНИКІВ!
30.12.2018

ШАНОВНІ ОДИНАДЦЯТИКЛАСНИКИ! Доводимо до вашого відома наступну інформацію, отриману від ЛРЦОЯО. Інформація стосується реєстрації на пробне ЗНО.

Вітаємо з перемогою!!!
29.12.2018

Вітаємо команду учнів нашого ліцею з ПЕРЕМОГОЮ у міських змаганнях “Готуюсь до служби в армії” серед команд учнів закладів освіти м. Львова. Так, тримати, хлопці!

Сумуємо, співчуваємо…
27.12.2018

26 грудня зупинилося серце нашого колеги і улюбленого вчителя фізкультури Василя Олексійовича Заїки. Він був надзвичайно світлою та позитивною людиною, відповідальним працівником, прикладом порядності та делікатності. Щоб його не попросили, завжди відповідав: “Не хвилюйся, все зробимо! Все буде добре!” Нам … Продовження

Тиждень англійської мови у початкових класах
26.12.2018

З 17 по 21 грудня у нашому ліцеї проходив тиждень іноземної мови. Учні 1-4 класів взяли активну участь у проведенні цього тижня, ніхто не залишився осторонь. Діти 1-х та 2-х класів писали Листи до Миколая, а учні 3-4-х класів виготовляли … Продовження