Технологія проблемного навчання

Концептуальні положення технології проблемного навчання (за Дж. Дьюї)

  1. Дитина в онтогенезі повторює шлях людства в пізнанні.
  2. Дитина, як активний суб’єкт навчання, засвоює матеріал не просто слухаючи чи сприймаючи органами чуття, а для задоволення потреб у знаннях, які виникли у неї.
  3. Умовами успішності навчання є:
  4. - проблематизація навчального матеріалу (знання – діти здивовані та зацікавленні);
    - активність дитини (знання повинні засвоюватися із задоволенням);
    - зв’язок навчання з життям дитини, грою, працею.

Цілі та завдання проблемного навчання:

  • - набуття знань, умінь, навичок;
  • - засвоєння засобів самостійної діяльності;
  • - розвиток пізнавальних і творчих здібностей.

Під час проблемного навчання вчитель не повідомляє знання в готовому вигляді, а ставить перед учнем завдання (проблему), зацікавлює його, викликає в нього бажання знайти спосіб її розв’язання.

Методичні прийоми, які використовуються вчителем для створення проблемних ситуацій:

  • - учитель підводить учнів до суперечності й пропонує їм самостійно знайти спосіб її вирішення;
  • - зіштовхує протиріччя практичної діяльності;
  • - викладає різні точки зору з одного і того ж питання;
  • - спонукає учнів робити порівняння, узагальнення, висновки з ситуацій, співставляти факти;
  • - ставить конкретні запитання (на узагальнення, обгрунтування, конкретизацію. логіку мислення);
  • - визначає проблемні теоретичні і практичні завдання (наприклад, частково-пошукові або дослідницькі);
  • - ставить дослідницькі завдання (наприклад, з недостатніми або надлишковими даними, з суперечливими даними, свідомо допускаючи помилки тощо).

Дослідницька діяльність є в повній мірі самостійним пошуком учнем розв’язання проблеми.
Технологія проблемного навчання сприяє не тільки набуттю учнями необхідної системи знань, умінь та навичок, але й досягненню високого рівня їх розумового розвитку, формування в них здатності до самостійного оволодіння знань шляхом власної творчої діяльності, розвиває інтерес до навчальної праці; забезпечує грунтовні результати навчання.

Новини

ВІТАЄМО З ПЕРЕМОГОЮ У КІБЕРШАХАХ
30.12.2020

19.12.2020 року у Львові відбувся перший онлайн турнір з Кібершахів. Вітаємо наших учнів, які брали активну участь у турнірі в категорії D для початківців та здобули перемогу по Франківському району! Це Олександр Федченко, Роман Волинець, Захар Федак, під керівництвом тренера … Продовження

Міський проєкт “Львів – місто щасливих дітей”
29.12.2020

Протягом останніх років у нашому ліцеї відбулося багато позитивних змін. У нас вчаться розумні діти, працюють результативні вчителі, ліцей покращує свою матеріальну базу. Наші батьки нас підтримують і допопомагають. Ліцей №2 – це дійсно місце яскравих змін.

Christmas QR-kode Quest
24.12.2020

Цього тижня учні 8-х класів та вчителі (Баб’як М.П., Герега О.І. та ПаращакО.І.) провели новорічно-різдвяний квест. Наші учні із захопленням та азартом шукали та сканували QR kodes, робили веселі та незвичні фото однокласників зі ⛄, або в кабінеті завуча, з … Продовження

Проєкт “Підтримка antyCovid-19 заходів у чотирьох областях України”
23.12.2020

Мальтійська служба провела навчання вчителів в рамках проєкту “Підтримка antyCovid-19 заходів у чотирьох областях України”. Дякуємо організаторам за цікаве і корисне навчання!!!

Благодійна акція до Дня Святого Миколая
21.12.2020

Висловлюємо щиру подяку громаді ліцею (батькам, учням, вчителям) за те, що долучилися до благодійної акції збору подарунків захисникам України до Дня святого Миколая. Усі пакунки вже успішно відправлені на фронт нашим захисникам. Слава Україні! Героям слава!

Свято Миколая у ліцеї
18.12.2020

У ліцеї 2 ЛМР склалася добра традиція. Кожного року до наймолодших учнів приходить Святий Миколай. Цьогоріч у наш ліцей також завітав цей чудотворець, якого нетерпляче чекала малеча. Учням 1-4 класів Святий Миколай побажав, щоб вони завжди були слухняні, поважали батьків … Продовження

ЩОРІЧНА ВСЕУКРАЇНСЬКА АКЦІЯ “16 ДНІВ ПРОТИ НАСИЛЬСТВА”.
15.12.2020

Наш ліцей взяв участь у щорічній всеукраїнській акції “16 днів проти насильства”. Вітаємо переможців: 9-А клас – Дмитрук Квітана, 10-Б клас – Трач Мар’яна, Рожко Ярина, Допко Анна, Дзікевич Настя, 6-В клас – Михальська Божена.