Технологія проблемного навчання

Концептуальні положення технології проблемного навчання (за Дж. Дьюї)

  1. Дитина в онтогенезі повторює шлях людства в пізнанні.
  2. Дитина, як активний суб’єкт навчання, засвоює матеріал не просто слухаючи чи сприймаючи органами чуття, а для задоволення потреб у знаннях, які виникли у неї.
  3. Умовами успішності навчання є:
  4. - проблематизація навчального матеріалу (знання – діти здивовані та зацікавленні);
    - активність дитини (знання повинні засвоюватися із задоволенням);
    - зв’язок навчання з життям дитини, грою, працею.

Цілі та завдання проблемного навчання:

  • - набуття знань, умінь, навичок;
  • - засвоєння засобів самостійної діяльності;
  • - розвиток пізнавальних і творчих здібностей.

Під час проблемного навчання вчитель не повідомляє знання в готовому вигляді, а ставить перед учнем завдання (проблему), зацікавлює його, викликає в нього бажання знайти спосіб її розв’язання.

Методичні прийоми, які використовуються вчителем для створення проблемних ситуацій:

  • - учитель підводить учнів до суперечності й пропонує їм самостійно знайти спосіб її вирішення;
  • - зіштовхує протиріччя практичної діяльності;
  • - викладає різні точки зору з одного і того ж питання;
  • - спонукає учнів робити порівняння, узагальнення, висновки з ситуацій, співставляти факти;
  • - ставить конкретні запитання (на узагальнення, обгрунтування, конкретизацію. логіку мислення);
  • - визначає проблемні теоретичні і практичні завдання (наприклад, частково-пошукові або дослідницькі);
  • - ставить дослідницькі завдання (наприклад, з недостатніми або надлишковими даними, з суперечливими даними, свідомо допускаючи помилки тощо).

Дослідницька діяльність є в повній мірі самостійним пошуком учнем розв’язання проблеми.
Технологія проблемного навчання сприяє не тільки набуттю учнями необхідної системи знань, умінь та навичок, але й досягненню високого рівня їх розумового розвитку, формування в них здатності до самостійного оволодіння знань шляхом власної творчої діяльності, розвиває інтерес до навчальної праці; забезпечує грунтовні результати навчання.

Новини

Онлайн-ресурси для дистанційного навчання. Рекомендуємо до використання вчителям, учням та батькам
15.03.2020

Цікава і корисна інформація для вчителів та дітей, як працювати під час карантину. Україномовні ресурси: Математика та українська мова для учнів 1-9 класів: https://learning.ua/ Для тих, хто готується до ЗНО: https://prometheus.org.ua/zno/ https://osvitanova.com.ua/posts/2918-hotuiemos-do-zno-2020-samostiino-12-onlain-resursiv?fbclid=IwAR2NLRk3UkVd24nD_A5uKXqchp3wYlHQ4kf4N_lu8v7xvp1VCN4oQDhGzwI https://ilearn.org.ua/ Математика: https://gioschool.com/ https://uk.khanacademy.org/ https://www.matific.com/ua/uk/guests/content/by-matific https://vchy.com.ua https://educationpakhomova.blogspot.com/2020/03/10.html?m=1 Кейс-уроки … Продовження

День народження Лесі Українки
28.02.2020

У ліцеї святкували день народження Л.Українки. Учні 5-А класу ліцею разом з учителем Липкою Л.С. готували проекти, співали пісні, інсценували, декламували вірші. Було весело та цікаво. Відео заходу можна переглянути тут. У 6-Г класі Липка Любов Станіславівна провела урок “Сьогодні … Продовження

День Безпечного Інтернету
25.02.2020

Учні нашого ліцею відзначили День Безпечного Інтернету разом з програмою Академії Cisco. Учні приєднались до онлайн-уроку: Інтернет: як безпечно гратися, навчатися, працювати. Такі уроки проходили з 5 по 25 лютого. Переглянувши відеоматеріали, старшокласники активно обговорювали питання кібербезпеки та сформували 10 … Продовження

День рідної мови
22.02.2020

21 лютого у ліцеї №2 було урочисто відзначено День рідної мови. У всіх класах провели пізнавальні заходи. Учні 5-В та 5-Г класів (учителі Панько Г.П., Гнат О.П.) провели свято «Мово наша калинова». П’ятикласники розповідали поезії, співали пісні, відгадували загадки, жартували. … Продовження

День пам’яті героїв Небесної Сотні
20.02.2020

20 лютого, у День пам’яті героїв Небесної Сотні, учні ліцею долучилися до щорічної акції «Ангели пам‘яті» розвішуючи білих паперових ангелів, а також організували Флеш-моб учнів 9-10-х класів “Небесна сотня в наших серцях”. Більше світлин можна переглянути тут. Зранку у цей … Продовження

Акція “Ангели пам’яті”
18.02.2020

18 лютого о 15:00 біля Меморіалу пам’яті Героїв Небесної сотні відбулася тиха акція «Ангели пам’яті». Учні нашого ліцею також долучилися та разом з родичами Героїв  розвісили  на меморіалі символічні паперові витинанки у вигляді ангелів.

Педагогічна рада “Компетентнісна парадигма освіти: компетентний учитель – компетентний учень”
03.02.2020

З метою реалізації науково-меточної проблеми у ліцеї відбулось засідання педагогічної ради “Компетентнісна парадигма освіти: компетентний учитель – компетентний учень”. Теоретичні основи вчителі закріплювали практичними вправами в групах.