Технологія проблемного навчання

Концептуальні положення технології проблемного навчання (за Дж. Дьюї)

  1. Дитина в онтогенезі повторює шлях людства в пізнанні.
  2. Дитина, як активний суб’єкт навчання, засвоює матеріал не просто слухаючи чи сприймаючи органами чуття, а для задоволення потреб у знаннях, які виникли у неї.
  3. Умовами успішності навчання є:
  4. - проблематизація навчального матеріалу (знання – діти здивовані та зацікавленні);
    - активність дитини (знання повинні засвоюватися із задоволенням);
    - зв’язок навчання з життям дитини, грою, працею.

Цілі та завдання проблемного навчання:

  • - набуття знань, умінь, навичок;
  • - засвоєння засобів самостійної діяльності;
  • - розвиток пізнавальних і творчих здібностей.

Під час проблемного навчання вчитель не повідомляє знання в готовому вигляді, а ставить перед учнем завдання (проблему), зацікавлює його, викликає в нього бажання знайти спосіб її розв’язання.

Методичні прийоми, які використовуються вчителем для створення проблемних ситуацій:

  • - учитель підводить учнів до суперечності й пропонує їм самостійно знайти спосіб її вирішення;
  • - зіштовхує протиріччя практичної діяльності;
  • - викладає різні точки зору з одного і того ж питання;
  • - спонукає учнів робити порівняння, узагальнення, висновки з ситуацій, співставляти факти;
  • - ставить конкретні запитання (на узагальнення, обгрунтування, конкретизацію. логіку мислення);
  • - визначає проблемні теоретичні і практичні завдання (наприклад, частково-пошукові або дослідницькі);
  • - ставить дослідницькі завдання (наприклад, з недостатніми або надлишковими даними, з суперечливими даними, свідомо допускаючи помилки тощо).

Дослідницька діяльність є в повній мірі самостійним пошуком учнем розв’язання проблеми.
Технологія проблемного навчання сприяє не тільки набуттю учнями необхідної системи знань, умінь та навичок, але й досягненню високого рівня їх розумового розвитку, формування в них здатності до самостійного оволодіння знань шляхом власної творчої діяльності, розвиває інтерес до навчальної праці; забезпечує грунтовні результати навчання.

Новини

Участь школи у мікропроекті “Реконструкція віконних блоків”
24.01.2019

ШАНОВНА  ШКІЛЬНА  ГРОМАДО! Сьогодні однією з ключових проблем школи є частково незадовільний стан віконних блоків. Львівська обласна рада оголосила конкурс мікропроектів на 2019р., зокрема пріоритетом конкурсу є школи – реконструкція, капітальний ремонт, енергозбереження, придбання обладнання та інвентаря. Реєстрація мікропроектів на … Продовження

Бренд ліцею. Особистий бренд вчителя
12.01.2019

11 січня 2019р. у ліцеї відбулась педагогічна рада “Бренд ліцею. Особистий бренд вчителя”. Засідання відбувалось в інтерактивній формі. На закріплення отриманих знань шкільна психологічна служба провела тренінг для вчителів ліцею. Світлини засідання можна переглянути тут.

Привітання директора ліцею
07.01.2019

Шановні учні, колеги та батьки! Від щирого серця вітаю вас з  Різдвом Христовим! Бажаю, щоб у кожного в душі був мир і спокій, радість і тепло! Нехай буде багато добрих і бажаних подій, які зроблять наше життя кращим! Любові, уваги … Продовження

ОГОЛОШЕННЯ ДЛЯ ОДИНАДЦЯТИКЛАСНИКІВ!
30.12.2018

ШАНОВНІ ОДИНАДЦЯТИКЛАСНИКИ! Доводимо до вашого відома наступну інформацію, отриману від ЛРЦОЯО. Інформація стосується реєстрації на пробне ЗНО.

Вітаємо з перемогою!!!
29.12.2018

Вітаємо команду учнів нашого ліцею з ПЕРЕМОГОЮ у міських змаганнях “Готуюсь до служби в армії” серед команд учнів закладів освіти м. Львова. Так, тримати, хлопці!

Сумуємо, співчуваємо…
27.12.2018

26 грудня зупинилося серце нашого колеги і улюбленого вчителя фізкультури Василя Олексійовича Заїки. Він був надзвичайно світлою та позитивною людиною, відповідальним працівником, прикладом порядності та делікатності. Щоб його не попросили, завжди відповідав: “Не хвилюйся, все зробимо! Все буде добре!” Нам … Продовження

Тиждень англійської мови у початкових класах
26.12.2018

З 17 по 21 грудня у нашому ліцеї проходив тиждень іноземної мови. Учні 1-4 класів взяли активну участь у проведенні цього тижня, ніхто не залишився осторонь. Діти 1-х та 2-х класів писали Листи до Миколая, а учні 3-4-х класів виготовляли … Продовження