Технологія особистісно орієнтованого навчання

Цілі і завдання особистісно орієнтованого навчання:

? розвивати індивідуальні та пізнавальні здібності кожної дитини;
? максимально виявляти, ініціювати, використовувати індивідуальний (суб’єктивний) досвід дитини;
? допомогти особистості пізнати себе, самовизначитися і самореалізуватися, а не формувати заздалегідь задані якості.

Особливості методики

Освітній процес будується на навчальному діалозі учня й учителя, який направлений на спільне конструювання програмної діяльності. При цьому обов’язково враховуються індивідуальна вибірковість учня до змісту, вигляду та форми навчального матеріалу, його мотивація, прагнення використовувати отримані знання самостійно, за власною ініціативою, в ситуаціях, не заданих навчанням.
Оскільки центром усієї освітньої системи в цій технології є індивідуальність дитини, то її методична основа полягає в індивідуалізації і диференціації навчального процесу. Початковим пунктом будь-якої предметної методики є розкриття індивідуальних особливостей і можливостей кожного учня. Потім визначається структура, в якій ці можливості оптимально здійснюватимуться.
Технологія особистісного орієнтованого освітнього процесу припускає спеціальне конструювання навчального тексту, дидактичного матеріалу, методичних рекомендацій до його використання, типів навчального діалогу, форм контролю за особистим розвитком учня під час оволодіння знаннями. Тільки за наявності дидактичного забезпечення, що реалізовує принцип суб’єктної освіти, можна говорити про побудову особистісно орієнтованого процесу.

Основні вимоги до розробки дидактичного забезпечення особистісно орієнтованого розвиваючого процесу:

? навчальний матеріал (характер його подання) повинен забезпечувати виявлення змісту суб’єктного досвіду учня, включаючи досвід його попереднього навчання;
? виклад зань у підручнику (вчителем) повинен бути направлений не лише на розширення їх обсягу, структуризацію, інтеграцію, узагальнення предметного змісту, але й на перетворення наявного досвіду кожного учня;
? під час навчання необхідно постійно узгоджувати досвід учня з науковим змістом знань, які пропонуються;
? активне стимулювання учня до самооцінної освітньої діяльності повинне забезпечувати йому можливість самоосвіти, саморозвитку, самовираження під час оволодіння знаннями;
? навчальний матеріал повинен бути організований так, щоб учень мав можливість вибору при виконанні завдань, розв’язанні задач;
? необхідно стимулювати учнів до самостійного вибору і використанню найбільш значущих для них способів опрацьовування навчального матеріалу;
? при введенні знань про прийоми виконання навчальних дій необхідно виділяти загальнологічні і специфічні предметні прийоми навчальної роботи з урахуванням їх функцій в особистісному розвитку;
? необхідно забезпечувати контроль і оцінку не тільки результату, але головним чином процесу навчання,. тобто тих трансформацій, які здійснює учень, засвоюючи навчальний матеріал;
? освітній матеріал повинен забезпечувати побудову, реалізацію, рефлексію, оцінку навчання як суб’єктної
діяльності.

Позиція вчителя

? ініціювання суб’єктного досвіду навчання;
? розвиток індивідуальності кожної дитини;
? визнання індивідуальності, самобутності, самоцінності кожної людини.

Позиція учня

? вільний вибір елементів навчально-виховного процесу;
? самопізнання, самовизначення, самореалізація.

Новини

День вчителя
06.10.2024

День вчителя в Україні – це свято, яке щорічно відзначається в першу неділю жовтня. Це особливий день, коли учні та їхні батьки висловлюють вдячність педагогам за їхню невтомну працю та внесок у майбутнє покоління. У школах проходять святкові заходи, концерти … Продовження

День захисників і захисниць України
01.10.2024

1 жовтня Україна святкує День захисника України. День захисників і захисниць України – це, мабуть, найважливіше державне свято в році під час повномасштабної війни. Цього дня ми вшановуємо героїв і героїнь, які борються за незалежність своєї Батьківщини. А також згадуємо … Продовження

Вітаємо з перемогою у фестивалі-конкурсі «Кавовий Львів»
30.09.2024

Щиро вітаємо Шпильку Соломію, ученицю 6-В класу та Форнальчик Дарину, ученицю 5-А класу з перемогою та здобуттям першого місця на фестивалі-конкурсі «Кавовий Львів»! Ми пишаємося вашими досягненнями та бажаємо ще більше нових успіхів у майбутньому!

Зустріч учасників українсько-швейцарського проєкту “Діємо для здоров’я”
27.09.2024

У рамках впровадження українсько-швейцарського проєкту “Діємо для здоров’я” відбулась рефлексивна зустріч, на якій обговорили результати виконаної роботи. Учасники поділилися своїми досягненнями, відзначили важливість впровадження здоров’язбережувальних технологій та окреслили подальші кроки для покращення здорового середовища в освітніх закладах.

Презентації гурткової роботи Будинку дитячої та юнацької творчості Франківського району
16.09.2024

Будинок дитячої та юнацької творчості Франківського району провів презентацію своїх гуртків та секцій дозвілля для учнів початкових класів. Діти мали змогу ознайомитися з різними творчими напрямками, що допоможуть їм розвивати свої таланти та цікаво проводити час після уроків. Запрошуємо всіх … Продовження

Олімпійський тиждень спорту
15.09.2024

Минулого тижня в нашому ліцеї відбувся Олімпійський тиждень спорту! Учні активно брали участь у захопливих естафетах та змаганнях, демонструючи свою силу, швидкість і командний дух. Атмосфера була наповнена азартом та енергією, а учасники – справжніми спортивними героями!

Звіт директора перед громадскістю
28.08.2024

Сьогодні відбувся звіт директорки нашого ліцею Нінель Постолатій. Вона презентувала роботу закладу за 2023-2024 навчальний рік, висвітливши досягнення у сфері освітнього середовища, виховного простору, педагогічної діяльності та управлінських процесів. Цей рік був насичений подіями, і кожен аспект роботи ліцею був … Продовження