Технологія особистісно орієнтованого навчання

Цілі і завдання особистісно орієнтованого навчання:

? розвивати індивідуальні та пізнавальні здібності кожної дитини;
? максимально виявляти, ініціювати, використовувати індивідуальний (суб’єктивний) досвід дитини;
? допомогти особистості пізнати себе, самовизначитися і самореалізуватися, а не формувати заздалегідь задані якості.

Особливості методики

Освітній процес будується на навчальному діалозі учня й учителя, який направлений на спільне конструювання програмної діяльності. При цьому обов’язково враховуються індивідуальна вибірковість учня до змісту, вигляду та форми навчального матеріалу, його мотивація, прагнення використовувати отримані знання самостійно, за власною ініціативою, в ситуаціях, не заданих навчанням.
Оскільки центром усієї освітньої системи в цій технології є індивідуальність дитини, то її методична основа полягає в індивідуалізації і диференціації навчального процесу. Початковим пунктом будь-якої предметної методики є розкриття індивідуальних особливостей і можливостей кожного учня. Потім визначається структура, в якій ці можливості оптимально здійснюватимуться.
Технологія особистісного орієнтованого освітнього процесу припускає спеціальне конструювання навчального тексту, дидактичного матеріалу, методичних рекомендацій до його використання, типів навчального діалогу, форм контролю за особистим розвитком учня під час оволодіння знаннями. Тільки за наявності дидактичного забезпечення, що реалізовує принцип суб’єктної освіти, можна говорити про побудову особистісно орієнтованого процесу.

Основні вимоги до розробки дидактичного забезпечення особистісно орієнтованого розвиваючого процесу:

? навчальний матеріал (характер його подання) повинен забезпечувати виявлення змісту суб’єктного досвіду учня, включаючи досвід його попереднього навчання;
? виклад зань у підручнику (вчителем) повинен бути направлений не лише на розширення їх обсягу, структуризацію, інтеграцію, узагальнення предметного змісту, але й на перетворення наявного досвіду кожного учня;
? під час навчання необхідно постійно узгоджувати досвід учня з науковим змістом знань, які пропонуються;
? активне стимулювання учня до самооцінної освітньої діяльності повинне забезпечувати йому можливість самоосвіти, саморозвитку, самовираження під час оволодіння знаннями;
? навчальний матеріал повинен бути організований так, щоб учень мав можливість вибору при виконанні завдань, розв’язанні задач;
? необхідно стимулювати учнів до самостійного вибору і використанню найбільш значущих для них способів опрацьовування навчального матеріалу;
? при введенні знань про прийоми виконання навчальних дій необхідно виділяти загальнологічні і специфічні предметні прийоми навчальної роботи з урахуванням їх функцій в особистісному розвитку;
? необхідно забезпечувати контроль і оцінку не тільки результату, але головним чином процесу навчання,. тобто тих трансформацій, які здійснює учень, засвоюючи навчальний матеріал;
? освітній матеріал повинен забезпечувати побудову, реалізацію, рефлексію, оцінку навчання як суб’єктної
діяльності.

Позиція вчителя

? ініціювання суб’єктного досвіду навчання;
? розвиток індивідуальності кожної дитини;
? визнання індивідуальності, самобутності, самоцінності кожної людини.

Позиція учня

? вільний вибір елементів навчально-виховного процесу;
? самопізнання, самовизначення, самореалізація.

Новини

Найщиріші співчуття від колег ліцею
01.08.2019

Колектив Львівського ліцею №2 висловлює щирі співчуття учителю початкових класів Кулик Ірині Іванівні з приводу тяжкої втрати – передчасної смерті рідної людини – чоловіка. Ми поділяємо Вашу гірку втрату і висловлюємо щирі слова підтримки Вам, Ірино Іванівно, Вашим рідним та … Продовження

Вручення свідоцтв про повну середню освіту
01.07.2019

Сьогодні у ліцеї відбулося вручення випускникам свідоцтв про повну середню освіту. Одинадцять довгих років продовжувався цей нелегкий шлях наших учнів до сьогоднішньої події. І тепер ми з гордістю можемо сказати: «Здійснилося!» Дорогі учні, ви по справжньому залишаєте шкільний поріг! Бажаємо … Продовження

Вітаємо нашу Яну з 200 балами!!!
25.06.2019

ВІТАЄМО!!! ПИШАЄМОСЬ!!! РАДІЄМО!!! Цього року випускниця нашого ліцею Варивода Яна набрала на ЗНО з англійської мови 200 балів. Вітаємо тебе, Яно! Щиро раді за тебе, пишаємось таким високим результатом. Дякуємо за гарну підготовку твоєму вчителю англійської мови.

Підсумки навчального року
11.06.2019

Підбиваючи підсумки навчального року, кожний освітній заклад узагальнює надбання вчителів та учнів в освітньому та культурно-мистецькому напрямках. Є чим пишатися і Львівському ліцею №2. Цього року наш ліцей здобув перемогу у конкурсі мікропроектів з проектом “Капітальний ремонт приміщень із заміною … Продовження

Звіт директора ліцею перед громадськістю

10 червня 2019 року відбувся звіт директора ліцею перед громадськістю. Лідія Ярославівна підвела підсумки роботи колективу ліцею, а також всі присутні мали можливість оцінити діяльність директора за 2018—2019 н.р. Спільно з батьківським та учительським колективами визначили завдання та пріоритети на … Продовження

Вручення свідоцтв про базову середню освіту
10.06.2019

Сьогодні наші дев´ятикласники отримали свій перший документ про освіту. Цьогоріч 8 учнів ліцею отримали свідоцтва з відзнакою. Бажаємо вдалої вступної кампанії для тих учнів, які вирішили обрати професійну освіту. А тим, хто іде до нас у 10-й клас набратися багато … Продовження

МАЄМО ГАРНУ НОВИНУ!!! МИ ЗНОВУ СЕРЕД ПЕРЕМОЖЦІВ!!!
10.05.2019

Адміністрація ліцею і педагогічний колектив високо цінує батьківське піклування, підтримку та небайдуже ставлення до потреб ліцею. З Вашою допомогою ми перемогли з проектом “Капітальний ремонт із заміною вікон” в обласному конкурсі мікропроектів. ЩИРО ДЯКУЄМО ЗА УЧАСТЬ У ЖИТТІ НАШОГО ЗАКЛАДУ … Продовження