Технологія особистісно орієнтованого навчання

Цілі і завдання особистісно орієнтованого навчання:

? розвивати індивідуальні та пізнавальні здібності кожної дитини;
? максимально виявляти, ініціювати, використовувати індивідуальний (суб’єктивний) досвід дитини;
? допомогти особистості пізнати себе, самовизначитися і самореалізуватися, а не формувати заздалегідь задані якості.

Особливості методики

Освітній процес будується на навчальному діалозі учня й учителя, який направлений на спільне конструювання програмної діяльності. При цьому обов’язково враховуються індивідуальна вибірковість учня до змісту, вигляду та форми навчального матеріалу, його мотивація, прагнення використовувати отримані знання самостійно, за власною ініціативою, в ситуаціях, не заданих навчанням.
Оскільки центром усієї освітньої системи в цій технології є індивідуальність дитини, то її методична основа полягає в індивідуалізації і диференціації навчального процесу. Початковим пунктом будь-якої предметної методики є розкриття індивідуальних особливостей і можливостей кожного учня. Потім визначається структура, в якій ці можливості оптимально здійснюватимуться.
Технологія особистісного орієнтованого освітнього процесу припускає спеціальне конструювання навчального тексту, дидактичного матеріалу, методичних рекомендацій до його використання, типів навчального діалогу, форм контролю за особистим розвитком учня під час оволодіння знаннями. Тільки за наявності дидактичного забезпечення, що реалізовує принцип суб’єктної освіти, можна говорити про побудову особистісно орієнтованого процесу.

Основні вимоги до розробки дидактичного забезпечення особистісно орієнтованого розвиваючого процесу:

? навчальний матеріал (характер його подання) повинен забезпечувати виявлення змісту суб’єктного досвіду учня, включаючи досвід його попереднього навчання;
? виклад зань у підручнику (вчителем) повинен бути направлений не лише на розширення їх обсягу, структуризацію, інтеграцію, узагальнення предметного змісту, але й на перетворення наявного досвіду кожного учня;
? під час навчання необхідно постійно узгоджувати досвід учня з науковим змістом знань, які пропонуються;
? активне стимулювання учня до самооцінної освітньої діяльності повинне забезпечувати йому можливість самоосвіти, саморозвитку, самовираження під час оволодіння знаннями;
? навчальний матеріал повинен бути організований так, щоб учень мав можливість вибору при виконанні завдань, розв’язанні задач;
? необхідно стимулювати учнів до самостійного вибору і використанню найбільш значущих для них способів опрацьовування навчального матеріалу;
? при введенні знань про прийоми виконання навчальних дій необхідно виділяти загальнологічні і специфічні предметні прийоми навчальної роботи з урахуванням їх функцій в особистісному розвитку;
? необхідно забезпечувати контроль і оцінку не тільки результату, але головним чином процесу навчання,. тобто тих трансформацій, які здійснює учень, засвоюючи навчальний матеріал;
? освітній матеріал повинен забезпечувати побудову, реалізацію, рефлексію, оцінку навчання як суб’єктної
діяльності.

Позиція вчителя

? ініціювання суб’єктного досвіду навчання;
? розвиток індивідуальності кожної дитини;
? визнання індивідуальності, самобутності, самоцінності кожної людини.

Позиція учня

? вільний вибір елементів навчально-виховного процесу;
? самопізнання, самовизначення, самореалізація.

Новини

ВІТАЄМО З ПЕРЕМОГОЮ У КІБЕРШАХАХ
30.12.2020

19.12.2020 року у Львові відбувся перший онлайн турнір з Кібершахів. Вітаємо наших учнів, які брали активну участь у турнірі в категорії D для початківців та здобули перемогу по Франківському району! Це Олександр Федченко, Роман Волинець, Захар Федак, під керівництвом тренера … Продовження

Міський проєкт “Львів – місто щасливих дітей”
29.12.2020

Протягом останніх років у нашому ліцеї відбулося багато позитивних змін. У нас вчаться розумні діти, працюють результативні вчителі, ліцей покращує свою матеріальну базу. Наші батьки нас підтримують і допопомагають. Ліцей №2 – це дійсно місце яскравих змін.

Christmas QR-kode Quest
24.12.2020

Цього тижня учні 8-х класів та вчителі (Баб’як М.П., Герега О.І. та ПаращакО.І.) провели новорічно-різдвяний квест. Наші учні із захопленням та азартом шукали та сканували QR kodes, робили веселі та незвичні фото однокласників зі ⛄, або в кабінеті завуча, з … Продовження

Проєкт “Підтримка antyCovid-19 заходів у чотирьох областях України”
23.12.2020

Мальтійська служба провела навчання вчителів в рамках проєкту “Підтримка antyCovid-19 заходів у чотирьох областях України”. Дякуємо організаторам за цікаве і корисне навчання!!!

Благодійна акція до Дня Святого Миколая
21.12.2020

Висловлюємо щиру подяку громаді ліцею (батькам, учням, вчителям) за те, що долучилися до благодійної акції збору подарунків захисникам України до Дня святого Миколая. Усі пакунки вже успішно відправлені на фронт нашим захисникам. Слава Україні! Героям слава!

Свято Миколая у ліцеї
18.12.2020

У ліцеї 2 ЛМР склалася добра традиція. Кожного року до наймолодших учнів приходить Святий Миколай. Цьогоріч у наш ліцей також завітав цей чудотворець, якого нетерпляче чекала малеча. Учням 1-4 класів Святий Миколай побажав, щоб вони завжди були слухняні, поважали батьків … Продовження

ЩОРІЧНА ВСЕУКРАЇНСЬКА АКЦІЯ “16 ДНІВ ПРОТИ НАСИЛЬСТВА”.
15.12.2020

Наш ліцей взяв участь у щорічній всеукраїнській акції “16 днів проти насильства”. Вітаємо переможців: 9-А клас – Дмитрук Квітана, 10-Б клас – Трач Мар’яна, Рожко Ярина, Допко Анна, Дзікевич Настя, 6-В клас – Михальська Божена.